Education Practicium from Computer Science, Tutoring I
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S2MT19.2020

Module name: | Education Practicium from Computer Science, Tutoring I |
---|---|
Module code: | W4-MT-S2-20-PITut1 |
Programme code: | W4-S2MT19.2020 |
Semester: | summer semester 2020/2021 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Celem praktyki nauczycielskiej w szkole jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela na III etapie edukacyjnym (szkoły podstawowe) i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu informatyki, dydaktyki ogólnej i dydaktyki informatyki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Praktyka dydaktyczna pozwala studentowi na opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu:
1. zadań dydaktycznych realizowanych przez szkołę;
2. sposobów funkcjonowania oraz organizacji pracy dydaktycznej szkoły;
3. rodzajów dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole;
4. wyciągania wniosków z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych;
5. aktywnego obserwowania stosowanych przez nauczyciela metod i form pracy oraz wykorzystywania pomocy dydaktycznych, a także sposobów oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej;
6. zaplanowania i przeprowadzenia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serii lekcji oraz omawianie zgromadzonych doświadczeń w grupie studentów (słuchaczy);
7. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych.
W module tym przewiduje się również personalizację procesu kształcenia przyszłego nauczyciela informatyki budowaną w oparciu o indywidualną opiekę nad studentem (tutoring):
- diagnozowanie mocnych i słabych stron studenta jako przyszłego nauczyciela;
- wspomaganie studentów w planowaniu i realizacji zadań o charakterze samorozwojowym;
- indywidualne doradztwo metodyczne. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
ma wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki informatyki, pozwalającą na samodzielne przygotowanie, realizację i ewaluację programu nauczania [PITut1_1] |
KN_W03 [2/5] |
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie nauczanego przedmiotu: informatyka i umiejętność jej popularyzacji, a także elementaryzacji [PITut1_2] |
KN_W11 [3/5] |
kieruje się w swych działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem każdego ucznia oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także osobowy, integralny rozwój [PITut1_3] |
KN_W05 [3/5] |
ma kompetencje komunikacyjne, umożliwiające skuteczne współdziałanie z wszystkimi osobami zaangażowanymi w prowadzoną przez nauczyciela działalność edukacyjną [PITut1_4] |
KN_W04 [2/5] |
jest przygotowany do skutecznego i efektywnego realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PITut1_5] |
KN_W05 [3/5] |
ma umiejętności personalizowania procesu nauczania i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów [PITut1_6] |
KN_W06 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
prace pisemne [PITut1_w_1] | weryfikacja umiejętności obserwowania i planowania lekcji informatyki w szkole ponadpodstawowej |
PITut1_1 |
obserwowanie oraz samodzielne prowadzenie lekcji informatyki [PITut1_w_2] | weryfikacja umiejętności współdziałania z opiekunem praktyk, planowania, samodzielnego prowadzenia oraz omawiania lekcji informatyki w szkole ponadpodstawowej |
PITut1_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
internship [PITut1_fs_1] | obserwacja lekcji prowadzonej przez nauczyciela, analiza lekcji w toku dyskusji , samodzielne prowadzenie lekcji |
30 | opracowywanie notatki hospitacyjnej i scenariusza metodycznego własnych lekcji |
10 |
prace pisemne [PITut1_w_1] |
tutoring [PITut1_fs_2] | spotkania indywidualne |
1 | integrowanie wiedzy z informatyki oraz dydaktyki informatyki z praktyką |
10 |
prace pisemne [PITut1_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |