Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- człowiek etyczny Field of study: Pedagogy
Programme code: W3-S2PE19.2020

Module name: Przedmiot fakultatywny 2- Nauczyciel- człowiek etyczny
Module code: S3_F2
Programme code: W3-S2PE19.2020
Semester:
  • winter semester 2022/2023
  • winter semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie człowieka etycznego, uczciwego, starającego się działać na podstawie uniwersalnych zasad etycznych i praw moralnych, znającego i przestrzegającego zasad etyki zawodu nauczyciela
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej [S3_F2_1]
K_W06 [4/5]
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodu nauczyciela [S3_F2_2]
K_W16 [5/5]
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi, w tym także etycznymi i moralnymi, w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [S3_F2_3]
K_U08 [5/5]
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi [S3_F2_4]
K_U02 [5/5]
Student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych; jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych [S3_F2_5]
K_U05 [4/5]
Student ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej [S3_F2_6]
K_K05 [5/5]
Student dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki [S3_F2_7]
K_K04 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S3_F2_w_1]
Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym i etycznym. Dyskusja nad dylematami etycznymi, poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Zasady etyki zawodowej nauczyciela i ich egzemplifikacja w konkretnych sytuacjach pedagogicznych.
S3_F2_1 S3_F2_2 S3_F2_3 S3_F2_4 S3_F2_5 S3_F2_6 S3_F2_7
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [S3_F2_fs_1]
Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów, udział w dyskusji
15
Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym i etycznym. Dyskusja nad dylematami etycznymi, poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Zasady etyki zawodowej nauczyciela i ich egzemplifikacja w konkretnych sytuacjach pedagogicznych; przygotowanie do dyskusji, ocena przedstawionych projektów
45 Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [S3_F2_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)