Nature didactics
Field of study: Biology
Programme code: W2-S2BI19.2020
| Module name: | Nature didactics |
|---|---|
| Module code: | 2BLN_156a |
| Programme code: | W2-S2BI19.2020 |
| Semester: | summer semester 2021/2022 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Przedmiot: Dydaktyka Przyrody zawiera podstawowe informacje z zakresu praktycznych podstaw dydaktyki przyrody zgodnie z „Przygotowania w zakresie dydaktycznym” ministerialnych Standardów Kształcenia Nauczycieli z 2019 r. Zajęcia tego modułu mają na celu przygotowanie do prowadzenia zajęć w zakresie podstaw programowych szkoły podstawowej przyrody ze szczególnym uwzględnieniem składowych dotyczących przedmiotów pozabiologicznych, których treści wchodzą w zakres podstaw programowych przedmiotu przyroda zgodnie ze schematem działań stosowanych w przecie zajęć z zakresy dydaktyki biologii na wcześniejszych etapach przygotowania studenta do pełnienia zawodu nauczyciela. |
| Prerequisites: | Merytoryczne przygotowanie w zakresie przedmiotu biologia oraz wybranych zagadnień z przedmiotów pokrewnych wchodzących w skład postaw programowych przedmiotu przyroda uzyskane w trakcie kształcenia akademickiego. |
| Key reading: | Jak w sylabusie. |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Zna podstawę programową przyrody w szkole podstawowej potrafi tworzyć i operacjonalizować cele kształcenia i dobierać odpowiednie treści kształcenia do; potrafi projektować proces dydaktyczny dostosowany do potrzeb i możliwości uczniów ich otoczenia społecznego oraz fizycznego otoczenia szkoły zwłaszcza zasobów przyrodniczych takich jak cechy krajobrazu, siedliska i ekosystemy naturalne i sztuczne, zakłady przemysłowe itd. [2BL_156a_1] |
2BLN_W02_P [4/5] |
Prowadzi zajęcia rozumiejąc potrzebę integracji zagadnień z zakresu biologii, geografii, fizyki i chemii w specyficznej formie jakiej wymaga realizacja założeń podstawy programowej przyrody; potrafi dokonywać syntezy zagadnień z obszaru przedmiotów przyrodniczych tak żeby nie uwypuklać znaczenia wiodącego przedmiotu jego kształcenia; zna zasady projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału oraz procedury zatwierdzania. [2BL_156a_2] |
2BLN_W04_P [5/5] |
Zna i jest gotowy do stosowania różnorodnych metod nauczania stosowane w nauczaniu przyrody dostosowując je do specyfiki przekazywanego materiału, możliwości poznawczych ucznia oraz otoczenia szkoły, Rozumie szczególną wartość metody projektu edukacyjnego i jest zdolny do prowadzenia znacznej części zająć w taki sposób, zdaje sobie sprawę ze znaczenia bezpośredniej aktywności uczniów w czasie trwania procesu dydaktycznego zwłaszcza obserwacji, prowadzenia doświadczeń. [2BL_156a_3] |
2BLN_W04_P [5/5] |
Rozumie specyficzną dla szkoły podstawowej rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; zna przychylne uczniowi sposoby i rodzaje oceniania: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; właściwie rozumie funkcje oceny oraz znaczenie formy jej komunikowania uczniowi. [2BL_156a_4] |
2BLN_W09_P [5/5] |
Potrafi prawidłowo skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów z zakresu przyrody na oraz test służący optymalnemu przygotowaniu ucznia do dalszych etapów kształcenia. [2BL_156a_5] |
2BLN_U06_P [5/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| credit for a grade [2BL_156a_w_1] | according to the rules set out in the syllabus |
2BL_156a_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| laboratory classes [2BL_156a_fs_1] | Praca z materiałem źródłowym, karta pracy, dyskusja, obserwacja, metoda projektu. |
30 | Lektura uzupełniająca, korzystanie ze źródeł sieci (aplikacje, filmy edukacyjne, dokumentalne, wykłady TED). |
20 |
credit for a grade [2BL_156a_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||