Basics of neurobiology
Field of study: Biology
Programme code: W2-S1BI19.2020

Module name: | Basics of neurobiology |
---|---|
Module code: | 1BL_92a |
Programme code: | W2-S1BI19.2020 |
Semester: | winter semester 2022/2023 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Celem zajęć jest ugruntowanie wiedzy na temat zaawansowanych metod badań neurobiologicznych i neuropsychicznych, mechanizmów przetwarzania informacji w układzie nerwowym, spostrzegania, motywacji, emocji, mechanizmów reagowania z uwzględnieniem zachowania instynktownego i inteligentnego, świadomości i „wolnej woli”, neurochemii z uwzględnieniem neurofarmakologii i uzależnień, genetyki zachowania, mechanizmów rozwoju układu nerwowego uzależnień. Wynikiem uzyskanej wiedzy winna być zdolność do krytycznego i opartego na wiedzy przyrodniczej interpretowania psychizmu człowieka. |
Prerequisites: | Ogólna wiedza i umiejętności z zakresu nauk ścisłych, biologii komórki, hydrobiologii, biochemii, fizjologii zwierząt i roślin. |
Key reading: | jak w sylabusie. |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna podstawowe problemy neurobiologii z uwzględnieniem memetyki i psychologii ewolucyjnej oraz odpowiednie egzemplifikacje ze świata zwierząt. [1BL_92_1] |
1BL_W03_P [5/5] |
Student ma podstawową wiedzę na temat relacji miedzy funkcjami neurologicznymi i relacjami społecznymi a postępującą informatyzacja życia. [1BL_92_2] |
1BL_W03_P [5/5] |
Student zna uwarunkowania biologiczne oraz podstawy filozoficzne, psychologiczne i socjologiczne analizowanych zjawisk i procesów poznawczych. [1BL_92_3] |
1BL_W03_P [5/5] |
Student potrafi poddać krytycznej analizie kluczowe doświadczenia dotyczące badań nad procesami neurofizjologicznymi, zdolnościami poznawczymi i funkcjami psychicznymi człowieka. [1BL_92_4] |
1BL_U01_P [4/5] |
Student potrafi interpretować problemy związane z neurobiologicznymi podstawami procesów poznawczych i procesów społecznych (w odniesieniu do socjobiologii i memetyki). [1BL_92_5] |
1BL_U02_P [5/5] |
Student potrafi wskazać ograniczenia i możliwości wykorzystania wiedzy neurobiologicznej w procesach poznawczych związanych z kształceniem, przekazem społecznym i stosunkami społecznymi. [1BL_92_6] |
1BL_U01_P [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
zaliczenie na ocenę [1BL_92_w_1] | na zasadach określonych w sylabusie |
1BL_92_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [1BL_92_fs_1] | Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem wizualizacji treści. |
20 | Samodzielne zapoznanie się z tematyką wykładu z wykorzystaniem literatury. |
15 |
zaliczenie na ocenę [1BL_92_w_1] |
laboratory classes [1BL_92_fs_2] | Wykonanie prostych doświadczeń, wykorzystanie modeli matematycznych, konstrukcja modeli formalnych. |
15 | Analiza metod, opracowanie protokołów, samodzielne testowania modeli. |
10 |
zaliczenie na ocenę [1BL_92_w_1] |
discussion classes [1BL_92_fs_3] | Poszukiwanie danych w dostępnych źródłach, analiza przypadków, formy referatowe, analiza opracowań historycznych. |
10 | Samodzielna gromadzenia źródeł i ich opracowanie, przygotowanie prezentacji, małe projekty badawcze. |
10 |
zaliczenie na ocenę [1BL_92_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |