Pedagogika porównawcza Field of study: Pedagogy
Programme code: W3-S2PE19.2020

Module name: Pedagogika porównawcza
Module code: O_Po_II
Programme code: W3-S2PE19.2020
Semester:
  • summer semester 2022/2023
  • summer semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia z zakresu: Pedagogiki porównawczej planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione poprzez pracę własną studenta. Celem modułu jest zaznajomienie studentów z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi funkcjonowania systemów edukacyjnych oraz ich współczesnymi przeobrażeniami.
Prerequisites:
Brak wym agań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada pogłębioną i usystematyzowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki; zna genezę koncepcje i głównych przedstawicieli pedagogiki komparatystycznej. [O_Po_II_1]
K_W02 [3/5]
Student prezentuje uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych. [O_Po_II_2]
K_W12 [3/5]
Student prezentuje uporządkowaną wiedzę na temat organizacji i funkcjonowania oraz celów i zadań instytucji wchodzących w skład systemów oświaty w Polsce oraz w wybranych krajach świata. [O_Po_II_3]
K_W14 [2/5]
Student kreatywnie, zgodnie współpracuje z członkami grupy, wyznacza cele działań optymalne dla grupy; student sprawnie i skutecznie komunikuje się z członkami swego zespołu (także drogą elektroniczną). [O_Po_II_4]
K_U12 [3/5]
Student kształtuje postawę „pedagoga jutra” otwartego na zmiany, ustawicznie dążącego do uzupełniania i aktualizowania wiedzy oraz nabywania nowych kompetencji; student potrafi jednoznacznie ocenić własną znajomość współczesnych trendów w kulturze polskiej i europejskiej; [O_Po_II_5]
K_K01 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie pisemne- test wiedzy (lub esej) [O_Po_II_w_1]
Moduł Pedagogika porównawcza kończy się zaliczeniem pisemnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie modułu.
O_Po_II_1 O_Po_II_2 O_Po_II_3 O_Po_II_4 O_Po_II_5
działalność praktyczna [O_Po_II_w_2]
W komponencie modułu tj. Pedagogika porównawcza, studenci będą przygotowywać prezentacje multimedialne dot. wybranych systemów edukacyjnych krajów świata.
O_Po_II_2 O_Po_II_3 O_Po_II_4
wypowiedź ustna - dyskusja [O_Po_II_w_3]
Wartościowanie argumentacji merytorycznej przy wykonywaniu zadań ćwiczeniowych- dyskusja, gra symulacyjna.
O_Po_II_1 O_Po_II_2 O_Po_II_3 O_Po_II_4 O_Po_II_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [O_Po_II _fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej; Wykład problemowy, konwersatoryjny;
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
45 zaliczenie pisemne- test wiedzy (lub esej) [O_Po_II_w_1]
practical classes [O_Po_II _fs_2]
Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu; prezentacja treści;
15
Studenci w zespołach opracowują prezentację multimedialną lub/i przygotowują się do testu wiedzy; Student bierze aktywny merytoryczny udział w zajęciach
15 działalność praktyczna [O_Po_II_w_2] wypowiedź ustna - dyskusja [O_Po_II_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)