Metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-S2PE19.2020

Module name: Metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Module code: 12-PE-WIP-S2-3MNWD
Programme code: W6-S2PE19.2020
Semester:
  • winter semester 2021/2022
  • winter semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Description:
Przedmiot Metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym ma przygotować studenta do prowadzenia tego przedmiotu poprzez zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i metodycznej z zakresu kultury fizycznej. Wprowadzenie w problematykę pedagogiki zdrowia i wdrożenie do zachowań prozdrowotnych (aktywność ruchowa, model spędzania wolnego czasu, troska o zdrowie, kształtowanie odporności psychicznej, znajomość zasad bezpieczeństwa i inne) pogłębia wiedzę na temat znaczenia wychowawczo-zdrowotnych wartości zajęć wf. Poszerzona wiedza z zakresu teorii i metodyki prowadzenia zajęć wf w przedszkolu i klasach 1-3, jak też umiejętności prowadzenia zajęć rekreacyjno-sportowych, wdraża studenta do samodzielnego prowadzenia zajęć z tego przedmiotu oraz inspiruje do ciągłego pogłębiania wiedzy w tym temacie, pobudza do refleksji nad nowymi możliwościami i kierunkami pracy z dziećmi.
Prerequisites:
Zalecane: realizacja efektów kształcenia modułu: metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, podejmuje indywidualne i zespołowe działania profesjonalne w zakresie kultury fizycznej [_K_1]
K_K01 [2/5] K_K02 [2/5] KN_K01 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K06 [2/5] KN_K07 [2/5] KNO_K02 [2/5]
jest przekonany o konieczności i doniosłości profesjonalnego zachowania się i przestrzegania zasad etyki zawodowej; odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki [_K_2]
K_K05 [2/5] K_K06 [3/5] KN_K03 [2/5] KN_K04 [2/5] KN_K06 [2/5] KN_K07 [3/5] KN_K08 [3/5]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i wychowania fizycznego, a także projektować działania praktyczne (program wf, plan pracy, konspekt lekcji wf); posiada umiejętności prowadzenia zajęć rekreacyjno-sportowych; potrafi w sposób klarowny i precyzyjny wypowiadać się na tematy związane z przedmiotem [_U_1]
K_U02 [2/5] K_U04 [2/5] KN_U02 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U16 [2/5] KN_U17 [2/5] KN_U18 [2/5]
potrafi rozwiązać złożone problemy pedagogiczne, prognozować przebieg i rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych; animuje pracę nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych i wspiera ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy; inspiruje ich do działań praktycznych w zakresie aktywności ruchowej w celu kształtowania zdrowego stylu życia i harmonijnego rozwoju [_U_2]
K_U09 [2/5] K_U11 [2/5] KN_U09 [2/5] KN_U10 [2/5] KN_U14 [2/5] KN_U15 [2/5]
zna terminologię używaną w pedagogice i kulturze fizycznej na poziomie rozszerzonym; ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki oraz kultury fizycznej; wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej; zna teorię i metodykę prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w przedszkolu i nauczaniu wczesnoszkolnym [_W_1]
K_W01 [2/5] K_W03 [2/5] K_W04 [3/5] KNO_W01 [2/5] KNO_W02 [3/5] KN_W01 [3/5] KN_W03 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_W06 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym; ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania; ma wiedzę na temat zasad dydaktycznych w zakresie wf w przedszkolu i szkole; ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad, norm etycznych oraz etyki zawodowej [_W_2]
K_W06 [2/5] K_W12 [3/5] K_W16 [2/5] KN_W01 [2/5] KN_W02 [2/5] KN_W03 [3/5] KN_W04 [3/5] KN_W12 [2/5] KN_W13 [2/5] KN_W14 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
egzamin ustny [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury uzupełniającej
_W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy w prezentacji zabaw ruchowych i w przygotowaniu konspektów lekcyjnych
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [_fs_1]
wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
15
lektura uzupełniająca
35 egzamin ustny [_w_1]
practical classes [_fs_2]
analiza rodzajów zabaw ruchowych i zestawów ćwiczeń ruchowych w projektach lekcji wf
15
zebranie materiału i przygotowanie prezentacji.
35 prezentacja [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)