Terapia pedagogiczna uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-S2PE19.2020

Module name: Terapia pedagogiczna uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju
Module code: 12-PE-OT-S2-TUDZR
Programme code: W6-S2PE19.2020
Semester:
  • winter semester 2022/2023
  • winter semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Przedmiot terapia pedagogiczna uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju ma umożliwić studentom poznanie podstawnych założeń terapii pedagogicznej uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju, narzędzi wykorzystywanych w diagnozowaniu wymienionej grupy uczniów jak również terapii i modyfikacje metod. Istotą zalecę jest poznanie funkcjonowania ucznia z deficytami i zaburzeniami rozwoju oraz zapoznanie się z wsparciem instytucjonalnym i poza instytucjonalnym w procesie terapeutycznym
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
wykazuje postawę poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się [_K_1]
K_K01 [2/5]
wykazuje w kontaktach interpersonalnych (zarówno z uczniami z deficytami i zaburzeniami rozwoju jak również ich rodzinami) postawę szacunku i zrozumienia dla osób będących w trudnej sytuacji [_K_2]
K_K05 [4/5] K_K07 [2/5]
wykazuję rozwagę w kontaktach z uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju, dojrzałość i zaangażowanie w diagnozowaniu oraz realizowaniu terapii [_K_3]
K_K04 [4/5]
ma praktyczne umiejętności poszukiwania twórczych metod pracy z uczniami z deficytami i zaburzeniami rozwoju z dostosowaniem do ich indywidualnych potrzeb [_U_1]
K_U01 [2/5] K_U07 [2/5]
umie samodzielnie dokonać diagnozy ucznia z deficytami i zaburzeniami rozwoju , potrafi zaprojektować i zorganizować indywidualne i środowiskowe wsparcie [_U_2]
K_U10 [4/5]
ma praktyczne umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej i alternatywnej w komunikowaniu się z uczniami z deficytami i zaburzeniami rozwoju [_U_3]
K_U12 [2/5]
ma elementarną wiedzę z zakresu teorii diagnozy, terapii i metodyki pracy terapeutycznej z uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju [_W_1]
K_W04 [4/5] K_W05 [2/5] K_W15 [2/5]
zna teorie na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym jak również społecznym, z uwzględnieniem zaburzeń rozwoju. Rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_2]
K_W06 [2/5] K_W11 [4/5]
posiada wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej [_W_3]
K_W13 [2/5] K_W16 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie [_w_1]
Sprawdzające wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw diagnozowania i wykorzystywanych terapii, z uwzględnieniem teorii rozwoju człowieka w odniesieniu do uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju , rozumie podstawowych pojęć m.in. funkcjonalność i dysfunkcjonalność, harmonia i dysharmonia, norma i patologia, wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej
_U_1 _W_1 _W_3
prezentacja [_w_2]
Opisująca modyfikację znanych metod do pracy z uczniami z deficytami i zaburzeniami rozwoju, sprawdzenie umiejętności pracy w grupie
_U_3 _W_1 _W_2
projekt [_w_3]
Ma zawierać diagnozę wraz z propozycją działań skierowanych w stosunku do uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju wraz z zaangażowaniem do działań terapeutycznych rodziców, sprawdzenie umiejętności pracy w grupie
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _W_1
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fs_1]
ćwiczenie podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych
15
analiza literatury, rozporządzeń MEN dotyczących uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju
15 zaliczenie [_w_1]
discussion classes [_fs_2]
prezentacje prac grupowych dotyczących terapii oraz modyfikacji metod dostosowanych do indywidualnych możliwości uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju
15
zebranie materiału i przygotowanie w grupach prezentacji; przygotowanie do dyskusji
55 prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)