Moduł dyplomowy: warsztaty procesu twórczego I
Field of study: Creative Writing and Publishing Marketing
Programme code: W1-S2TP20.2020
| Module name: | Moduł dyplomowy: warsztaty procesu twórczego I |
|---|---|
| Module code: | 02_TPiMW_S2_MDWPT01 |
| Programme code: | W1-S2TP20.2020 |
| Semester: | winter semester 2020/2021 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 6 |
| Description: | Zajęcia mają charakter warsztatowy i zawierają zarówno elementy wiedzy o podstawowych i zaawansowanych narzędziach pisarskich, takich jak schematy fabularne, postaci i gatunkowe, jak i uposażają uczestników w wiedzę i umiejętności związane z zarządzania procesem twórczym. Z jednej strony toku zajęć omawiane są sposoby poszukiwania tematu tekstu, z drugiej jego opracowywania na wstępnym etapie pracy twórczej. Omawiane są także metody radzenia sobie z blokadą pisarską oraz systematycznej pracy nad tekstem.
W trakcie warsztatów studenci rozwiną praktyczne umiejętności związane z pisarskim rzemiosłem; udoskonalą swój warsztat pisarski przez regularne ćwiczenia i wprawki pisarskie; poznają zasady dobrej burzy mózgów oraz innych metod rozbudzających kreatywność pisarską; nauczą się pracować w zespole, realizując zadany przez prowadzącego projekt pisarski; w trakcie ćwiczeń pisarskich poznają swoje mocne strony i rozpoznają gatunki i formy literackie, w których chcieliby realizować przyszłe projekty pisarskie. |
| Prerequisites: | (no information given) |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student ma wiedzę o technikach, narzędziach i strategiach pisarskich, w tym scenopisarskich i tych pozwalających na adaptację literatury na inne media [MDWPT01_1] |
TPiMW_2 _W02 [3/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę o przebiegu procesu twórczego i posiada umiejętności pozwalające na skuteczne zarządzanie nim. Posiada wiedzę na temat technik konstruktywnego rozwiązywania problemów twórczych, organizacji pracy własnej i zespołowej [MDWPT01_2] |
TPiMW_2 _W08 [3/5] |
Student umie prawidłowo wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu technik pisarskich we własnej twórczości, co pozwala mu także na dobór odpowiednich metod i narzędzi do rozwiązywania złożonych problemów [MDWPT01_3] |
TPiMW_2_U02 [4/5] |
Student ma świadomość zróżnicowania dyskursu, potrafi dopasować poetykę tekstu do osiągnięcia zamierzonego celu artystycznego, zna specyfikę różnych gatunków literackich i paraliterackich, potrafi posługiwać się zróżnicowanymi formami narracji. [MDWPT01_4] |
TPiMW_2_U05 [3/5] |
Student potrafi działać w ramach zespołu oraz instytucji realizujących określone zadania i jest gotowy do pracy w grupie, przyjmując w niej funkcje zarówno kierownicze, jak i podrzędno-wykonawcze; potrafi odpowiednio zaplanować realizację wskazanego przez siebie lub innych zadania. [MDWPT01_5] |
TPiMW_2_U10 [3/5] |
Student jest przygotowany do myślenia i działania w sposób samodzielny. [MDWPT01_6] |
TPiMW_2_K05 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Ocena ciągła [MDWPT01_W_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta/studentki, w szczególności zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń – zarówno indywidualnych, jak i grupowych. |
MDWPT01_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| laboratory classes [MDWPT01_fs_1] | Zajęcia mają charakter warsztatowy – studenci/studentki realizują ćwiczenia praktyczne związane z poznawaniem narzędzi pisarskich i technik zarządzania procesem twórczym. |
30 | Praca nad projektami zadanymi przez prowadzącego zajęcia. |
150 |
Ocena ciągła [MDWPT01_W_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||