Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa 2 Field of study: Music Education
Programme code: W6-S1EM19.2020

Module name: Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa 2
Module code: W6-EM-RE-S1-RYM2
Programme code: W6-S1EM19.2020
Semester:
  • summer semester 2024/2025
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 5
Description:
Zajęcia w ramach modułu Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa 2 są podsumowaniem efektów kształcenia zrealizowanych na pozostałych modułach w zakresie Rytmiki w edukacji dziecka, są także przygotowaniem do samodzielnego, kreatywnego i metodycznego prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem metody rytmiki lub jej elementów. Przedmiot przygotowuje do prowadzenia dziecięcych zespołów rytmiczno-tanecznych w placówkach przedszkolnych, szkolnych i pozaszkolnych.
Prerequisites:
Wymagana realizacja efektów uczenia się modułu Rytmika z metodyką 1.
Key reading:
1. Bogdanowicz E. (2015), Rytmika Emila Jaques-Dalcroze'a w edukacji i terapii dzieci z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej. Rozdział 1. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ślaskiego. 2. Bogdanowicz E., Durlow G. (2010), Rytmika w edukacji i terapii dziecka. W: Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji, nr 3 (8) zima 2010. Gdynia: Fundacja Instytut Promocji Edukacji. 3. Brzozowska-Kuczkiewicz M. (1991), Emil Jaques-Dalcroze i jego rytmika. Warszawa: WSiP. 4. Klöppel R., Vliex S. (1995), Rytmika w wychowaniu i terapii. Warszawa: PNO. 5. Jaques-Dalcroze E. (1992), Pisma wybrane. Warszawa: WS i P. 6. Sacher W. A. (2002), Elementy rytmiki w szkolnej i przedszkolnej edukacji muzycznej jako forma wspomagania procesów terapeutycznych. W: Ostrowska B. (red.), Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji. Łódź: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów. 7. Wychowanie Muzyczne w Szkole, nr 4, Czasopismo dla nauczycieli. Lublin: Wydawnictwo UMCS
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Dysponuje umiejętnością realizowania różnorodnych problemów, zadań i ćwiczeń z zakresu rytmiki (rytmika z ekspresją ruchu, solfeż, improwizacja ruchowa). [W6-EM-RE-S1-RYM2_1]
W6-EM-S1-U02 [4/5] W6-EM-S1-U09 [4/5]
Zna podstawy programowe odnoszące się do wychowania muzycznego na etapie przedszkolnym i szkolnym. [W6-EM-RE-S1-RYM2_2]
W6-EM-S1-W09 [4/5]
Potrafi konstruować konspekty zajęć rytmicznych dostosowane do możliwości rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz uwzględniające wymogi programowe przedmiotu „muzyka” na danym etapie. [W6-EM-RE-S1-RYM2_3]
W6-EM-S1-U02 [4/5] W6-EM-S1-U09 [3/5]
Potrafi realizować w sposób metodyczny, twórczy i interesujący zajęcia prowadzone w oparciu o metodę rytmiki lub z wykorzystaniem jej elementów [W6-EM-RE-S1-RYM2_4]
W6-EM-S1-U02 [3/5] W6-EM-S1-U09 [4/5]
Ma umiejętność komunikowania i przekazywania wiedzy w sposób ciekawy i przystępny, dostosowany do poziomu i możliwości rozwojowych dziecka. [W6-EM-RE-S1-RYM2_5]
W6-EM-S1-K07 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie pisemne [W6-EM-RE-S1-RYM2_w_1]
sprawdzenie umiejętności konstruowania konspektów do zajęć rytmiki oraz konspektów do zajęć umuzykalniających z uwzględnieniem metody rytmiki lub jej elementów, dostosowanych do możliwości rozwojowych dzieci i młodzieży
W6-EM-RE-S1-RYM2_1 W6-EM-RE-S1-RYM2_2 W6-EM-RE-S1-RYM2_3 W6-EM-RE-S1-RYM2_4 W6-EM-RE-S1-RYM2_5
egzamin [W6-EM-RE-S1-RYM2_w_2]
Komisyjna ocena prezentacji zajęć - projektu dyplomowego.
W6-EM-RE-S1-RYM2_1 W6-EM-RE-S1-RYM2_2 W6-EM-RE-S1-RYM2_3 W6-EM-RE-S1-RYM2_4 W6-EM-RE-S1-RYM2_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [RYM2_fs_1]
- prezentacja fragmentów przykładowych zajęć rytmiki z kształceniem umiejętności określania celowości proponowanych ćwiczeń oraz umiejętności krytycznej oceny własnych działań; - kształcenie umiejętności samodzielnego i kreatywnego realizowania zajęć rytmicznych i umuzykalniających
30
- przygotowanie do samodzielnej realizacji zajęć rytmicznych i umuzykalniających dla poszczególnych grup wiekowych - samodzielna realizacja zajęć rytmicznych i umuzykalniających z uwzględnieniem poszczególnych grup wiekowych
95 zaliczenie pisemne [W6-EM-RE-S1-RYM2_w_1] egzamin [W6-EM-RE-S1-RYM2_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)