Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa 1
Field of study: Music Education
Programme code: W6-S1EM19.2020

Module name: | Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa 1 |
---|---|
Module code: | W6-EM-RE-S1-RYM1 |
Programme code: | W6-S1EM19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Zajęcia w ramach modułu Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa są podsumowaniem efektów kształcenia zrealizowanych na pozostałych modułach w zakresie Rytmiki w edukacji dziecka, są także przygotowaniem do samodzielnego, kreatywnego i metodycznego prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem metody rytmiki lub jej elementów. Przedmiot przygotowuje do prowadzenia dziecięcych zespołów rytmiczno-tanecznych w placówkach przedszkolnych, szkolnych i pozaszkolnych |
Prerequisites: | Wymagana realizacja efektów uczenia się modułów Improwizacja do zajęć muzyczno-ruchowych 1, 2, Wprowadzenie do rytmiki Jaques-Dalcroze’a 1-2. |
Key reading: | 1. Bogdanowicz E. (2015), Rytmika Emila Jaques-Dalcroze'a w edukacji i terapii dzieci z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej. Rozdział 1. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ślaskiego.
2. Bogdanowicz E., Durlow G. (2010), Rytmika w edukacji i terapii dziecka.
W: Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji, nr 3 (8) zima 2010. Gdynia: Fundacja Instytut Promocji Edukacji.
3. Brzozowska-Kuczkiewicz M. (1991), Emil Jaques-Dalcroze i jego rytmika. Warszawa: WSiP.
4. Klöppel R., Vliex S. (1995), Rytmika w wychowaniu i terapii. Warszawa: PNO.
5. Jaques-Dalcroze E. (1992), Pisma wybrane. Warszawa: WS i P.
6. Sacher W. A. (2002), Elementy rytmiki w szkolnej i przedszkolnej edukacji muzycznej jako forma wspomagania procesów terapeutycznych. W: Ostrowska B. (red.), Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji. Łódź: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów.
7. Wychowanie Muzyczne w Szkole, nr 4, Czasopismo dla nauczycieli. Lublin: Wydawnictwo UMCS |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą innych metod wychowania muzycznego mających zastosowanie w przedszkolnej i szkolnej edukacji muzycznej, ma wiedzę teoretyczną dotyczącą edukacji muzycznej dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, związaną z możliwościami zastosowania w tym obszarze rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a, wykazuje się znajomością literatury związanej z metodą rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a. [W6-EM-RE-S1-RYM1_1] |
W6-EM-S1-W02 [3/5] |
Dysponuje umiejętnością realizowania w sposób precyzyjny, estetyczny i ekspresyjny różnorodnych problemów wchodzących w skład metody rytmiki, potrafi samodzielnie tworzyć zadania i ćwiczenia z zakresu rytmiki uwzględniające możliwości rozwojowe dzieci i młodzieży. [W6-EM-RE-S1-RYM1_2] |
W6-EM-S1-U02 [4/5] |
Potrafi metodycznie programować i realizować zajęcia prowadzone według metody Jaques-Dalcroze’a na poziomie przedszkolnym i szkolnym. [W6-EM-RE-S1-RYM1_3] |
W6-EM-S1-U02 [4/5] |
Posiada umiejętność łączenia metody rytmiki z elementami metod, systemów, technik wykorzystujących muzyczną aktywność dziecka (śpiew, gra na instrumentach perkusyjnych). [W6-EM-RE-S1-RYM1_4] |
W6-EM-S1-U02 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
zaliczenie pisemne [W6-EM-RE-S1-RYM1_w_1] | sprawdzenie umiejętności konstruowania konspektów do zajęć rytmiki oraz konspektów do
zajęć umuzykalniających z uwzględnieniem elementów metody rytmiki, dostosowanych do
możliwości rozwojowych dzieci i młodzieży |
W6-EM-RE-S1-RYM1_1 |
zaliczenie praktyczne [W6-EM-RE-S1-RYM1_w_2] | sprawdzenie umiejętności precyzyjnego, estetycznego i ekspresyjnego wykonania zadań
w ruchu z zakresu metody Jaques-Dalcroze’a oraz przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczeń rytmicznych i umuzykalniających w oparciu o metodę rytmiki,
uwzględniających możliwości rozwojowe dziecka z krytycznym komentarzem odnoszącym się
do zrealizowanych zadań |
W6-EM-RE-S1-RYM1_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [RYM1_fs_1] | kształcenie umiejętności samodzielnego
tworzenia ćwiczeń rytmicznych z
uwzględnieniem grup wiekowych oraz metodycznego konstruowania konspektów |
30 | samodzielne przygotowanie
i przeprowadzenie ćwiczeń rytmicznych i umuzykalniających dla poszczególnych grup wiekowych |
70 |
zaliczenie pisemne [W6-EM-RE-S1-RYM1_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |