Marketing sztuki i prawo autorskie Field of study: Music Education
Programme code: W6-S1EM19.2020

Module name: Marketing sztuki i prawo autorskie
Module code: W6-EM-S1-MST
Programme code: W6-S1EM19.2020
Semester:
  • summer semester 2024/2025
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Description:
Realizacja modułu ma na celu zapoznanie studenta z podstawową wiedzą dotyczącą rynku kultury, w tym zachowaniami nabywców dóbr i usług kultury, podstawowymi działaniami promocyjnych i marketingowymi animatorów kultury, elementarnymi zasadami związanymi z opracowywaniem strategii marketingowych w zakresie różnorodnych projektów artystycznych, podstawami prawa autorskiego.
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych.
Key reading:
M. Sobocińska, Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, Warszawa 2008 Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, Warszawa 1998 A. Karpowicz, Podręcznik prawa autorskiego dla studentów uczelni artystycznych, Warszawa 2001
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Charakteryzuje i definiuje rynek kultury i jego specyfikę, charakteryzuje orientację marketingową w sferze kultury oraz informacje marketingowej w instytucjach kultury, definiuje istotę ochrony własności intelektualnej i zna podstawowe zasady prawa autorskiego. [W6-EM-S1-MST_1]
W6-EM-S1-W07 [4/5]
Charakteryzuje i opisuje mechanizmy zachowań nabywców dóbr i usług kultury. [W6-EM-S1-MST_2]
W6-EM-S1-W07 [3/5]
Zna etapy postępowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, zna podstawowe mechanizmy kształtowania zachowań konsumentów dóbr i usług kultury. [W6-EM-S1-MST_3]
W6-EM-S1-W07 [3/5]
Określa rolę twórców i artystów w kształtowaniu zachowań konsumentów dóbr i usług kultury. [W6-EM-S1-MST_4]
W6-EM-S1-W07 [2/5]
Określa znaczenie technologii informatycznej w zachowaniach konsumentów dóbr i usług kultury i potrafi z nich korzystać w celu promocji projektów artystycznych. [W6-EM-S1-MST_5]
W6-EM-S1-W07 [3/5] W6-EM-S1-U02 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
kolokwium pisemne [W6-EM-S1-MST_w_1]
Ocena wiedzy studenta dotyczącej podstawowych zasad prawa autorskiego oraz wiedzy w zakresie rynku kultury i jego specyfiki.
W6-EM-S1-MST_1 W6-EM-S1-MST_2 W6-EM-S1-MST_3 W6-EM-S1-MST_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [W6-EM-S1-MST_fs_1]
poznawanie szczegółowych zagadnień z zakresu marketingu kultury na wybranych przykładach projektów artystycznych, ich analiza i korekta
15
grupowa realizacja zaleconych zadań z zakresu marketingu kultury, omawianie i korekta przy pomocy pedagoga
10 kolokwium pisemne [W6-EM-S1-MST_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)