Instrumenty szkolne 1 Field of study: Music Education
Programme code: W6-S1EM19.2020

Module name: Instrumenty szkolne 1
Module code: W6-EM-S1-INS1
Programme code: W6-S1EM19.2020
Semester:
  • winter semester 2022/2023
  • winter semester 2021/2022
  • winter semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Description:
Moduł Instrumenty szkolne 1 w pierwszym okresie kształcenia ma za zadanie przygotować studentów do opanowania gry na flecie prostym oraz do poznania literatury wykorzystującej ten instrument (w tym również literatury dziecięcej). Muzykowanie zarówno w duetach, tercetach jak i akompaniowanie do piosenek dziecięcych oraz próby ich tworzenia i odtwarzania mają rozwijać ich kreatywność i wrażliwość muzyczną.
Prerequisites:
Wymagane: biegła znajomości w zakresie czytania nut na pięciolinii.
Key reading:
J. Socha, Flet podłużny. Warszawa1986. [Biblioteka UŚ Cieszyn, CPP 20530] J. Hanslik, Instrumentarium szkolne. Katowice 1981. [Biblioteka UŚ Cieszyn, FUS 30519/1p Przewodniki metodyczne oraz podręczniki do klas I-III . [Wewnętrzna biblioteka Instytutu Muzyki] J. Klukowski, Flety proste. Wskazówki metodyczne do nauki gry i prowadzenia zespołów. Warszawa 1988 .[ Biblioteka UŚ Cieszyn, FUS 23586p]
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Posiada ogólną wiedzę i orientację z zakresu literatury muzycznej i znajomość podstawowego repertuaru (w tym również szkolnego) dotyczącego fletu prostego. [W6-EM-S1-INS1_1]
W6-EM-S1-W02 [3/5] W6-EM-S1-W08 [3/5]
Posiada wiedzę i umiejętności dotyczące praktycznego wykorzystania fletu prostego do gry solowej, zespołowej oraz jako instrumentu akompaniującego. [W6-EM-S1-INS1_2]
W6-EM-S1-W01 [3/5] W6-EM-S1-W08 [3/5]
Posiada umiejętność wykorzystania własnej muzykalności i emocjonalności w wykonywaniu podstawowego repertuaru fletowego. [W6-EM-S1-INS1_3]
W6-EM-S1-U03 [3/5] W6-EM-S1-U04 [3/5] W6-EM-S1-K03 [3/5]
Posiada wiedzę i umiejętność z zakresu poprawnego odczytywania tekstu nutowego i opisów interpretacyjnych poprzez zastosowanie poznanych chwytów i technik z zakresu gry na flecie prostym, potrzebnych do realizacji utworów i piosenek dziecięcych oraz do dalszego rozwoju artystycznego. [W6-EM-S1-INS1_4]
W6-EM-S1-W08 [2/5] W6-EM-S1-U06 [3/5] W6-EM-S1-K01 [3/5]
Wykazuje potrzebę uczenia się na nowo poznanym instrumencie jakim jest flet prosty oraz potrafi właściwie i efektywnie zorganizować własną pracę w celu samorealizacji [W6-EM-S1-INS1_5]
W6-EM-S1-K01 [2/5] W6-EM-S1-K03 [3/5] W6-EM-S1-K06 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
aktywność na zajęciach [W6-EM-S1-INS1_w_1]
weryfikacja aktywnego pod względem praktycznym przygotowania do zajęć
W6-EM-S1-INS1_2 W6-EM-S1-INS1_3 W6-EM-S1-INS1_5
prezentacja na zajęciach [W6-EM-S1-INS1_w_2]
sprawdzenie umiejętności praktycznych w grze na flecie prostym oraz stopnia przyswojenia repertuaru na podstawie utworów i piosenek zaczerpniętych z muzyki klasycznej oraz z literatury dziecięcej
W6-EM-S1-INS1_1 W6-EM-S1-INS1_3 W6-EM-S1-INS1_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [W6-EM-S1-INS1_fs_1]
-prezentacja - przedstawienie przez studentów efektów swojej pracy, korekta prowadzącego i ocena; - metody oparte na obserwacji i ćwiczeniach - przedstawienie i omówienie utworów do realizacji na zajęciach, czytanie a’vista
15
- przygotowanie utworów z muzyki klasycznej oraz z literatury dziecięcej na flet prosty do weryfikacji na zajęciach
15 aktywność na zajęciach [W6-EM-S1-INS1_w_1] prezentacja na zajęciach [W6-EM-S1-INS1_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)