Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego Field of study: Digital communication
Programme code: W1-S1KC20.2020

Module name: Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego
Module code: 01-KC-S1-AiKTP05
Programme code: W1-S1KC20.2020
Semester:
  • winter semester 2025/2026
  • winter semester 2024/2025
  • winter semester 2023/2024
  • winter semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Student systematyzuje wiedzę na temat językowych i pozajęzykowych wykładników perswazji. Prowadzi wieloaspektowe analizy współczesnych tekstów promocyjnych pod kątem nasycenia zabiegami o charakterze perswazyjnym (dla warstwy obrazowej na poziomie ikonicznym, ikonograficznym, tropologicznym, topicznym i entymematycznym, a dla warstwy werbalnej na poziomie fonetycznym, leksykalnym w tym słowotwórczym, syntaktycznym i tekstowym). Student tworzy w grupach projektowych skomplikowane marketingowo tekstów kultury w postaci stron www, dostosowuje werbum i ikonę do potencjalnego odbiorcy. Myśli o efekcie perlokucyjnym komunikacji, zdając sobie sprawę z różnicy między kodowaniem a interpretacją.
Prerequisites:
Brak.
Key reading:
---
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna terminologię, orientacje badawcze i metody związane z retoryką, argumentacją i perswazją stosowane w różnych naukach humanistycznych. [AiKTP05_1]
KC_W01 [4/5]
Student ma wiedzę w zakresie retoryki i umiejętności perswadowania, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu, potrafi wykorzystać tę w wiedzę w budowaniu różnorodnych genologicznie komunikatów promocyjnych. [AiKTP05_2]
KC_W05 [5/5]
Student rozumie aspekt perswazyjny komunikacji w kontekście uwarunkowań psychologicznych człowieka oraz zasad jego funkcjonowania w społeczeństwie. Ma podstawową wiedzę na temat zjawisk społecznych, w tym dotyczących komunikacji interpersonalnej i medialnej. [AiKTP05_3]
KC_W06 [4/5]
Student ma świadomość zróżnicowania języka oraz stylów funkcjonalnych, potrafi dopasować język tekstu do osiągnięcia zamierzonego celu komunikacyjnego, zna pojęcie etykiety językowej, potrafi dostosować język do sytuacji komunikacyjnej. [AiKTP05_4]
KC_U02 [5/5]
Student umiejętnie wykorzystuje podstawową wiedzę na temat odbiorców działań komunikacyjnych w procesie kreacji tekstów promocyjnych, potrafi diagnozować potrzeby różnych odbiorców w komunikacji tradycyjnej i cyfrowej. [AiKTP05_5]
KC_U04 [5/5]
Student posiada dobre umiejętności w zakresie: merytorycznego, logicznego i spójnego argumentowania; formułowania wniosków, syntetycznych podsumowań oraz wyrażania krytycznych opinii. [AiKTP05_6]
KC_U06 [5/5]
Student potrafi działać w ramach zespołu (również wielokulturowego), jest gotowy do pracy w grupie, przyjmując w niej funkcje zarówno kierownicze, jak i podrzędno-wykonawcze; potrafi odpowiednio zaplanować realizację wskazanego przez siebie lub innych zadania. [AiKTP05_7]
KC_U15 [5/5]
Student dostrzega i docenia rolę oraz znaczenie systemów otwartych i wolnego oprogramowania dla społeczeństwa, podejmuje starania propagujące wolne oprogramowanie. [AiKTP05_8]
KC_K05 [5/5]
Student posiada umiejętność tworzenia cyfrowych treści audiowizualnych zwłaszcza w środowisku WordPress. [AiKTP05_9]
KC_U11 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Ocena ciągła [AiKTP0502_w_1]
Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie.
AiKTP05_1 AiKTP05_2 AiKTP05_3 AiKTP05_4 AiKTP05_5 AiKTP05_6 AiKTP05_7 AiKTP05_8 AiKTP05_9
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [AiKTP0502_fs_1]
Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego.
30
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
60 Ocena ciągła [AiKTP0502_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)