Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego
Field of study: Digital communication
Programme code: W1-S1KC20.2020

Module name: | Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego |
---|---|
Module code: | 01-KC-S1-AiKTP05 |
Programme code: | W1-S1KC20.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Student systematyzuje wiedzę na temat językowych i pozajęzykowych wykładników perswazji. Prowadzi wieloaspektowe analizy współczesnych tekstów promocyjnych pod kątem nasycenia zabiegami o charakterze perswazyjnym (dla warstwy obrazowej na poziomie ikonicznym, ikonograficznym, tropologicznym, topicznym i entymematycznym, a dla warstwy werbalnej na poziomie fonetycznym, leksykalnym w tym słowotwórczym, syntaktycznym i tekstowym). Student tworzy w grupach projektowych skomplikowane marketingowo tekstów kultury w postaci stron www, dostosowuje werbum i ikonę do potencjalnego odbiorcy. Myśli o efekcie perlokucyjnym komunikacji, zdając sobie sprawę z różnicy między kodowaniem a interpretacją. |
Prerequisites: | Brak. |
Key reading: | --- |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna terminologię, orientacje badawcze i metody związane z retoryką, argumentacją i perswazją stosowane w różnych naukach humanistycznych. [AiKTP05_1] |
KC_W01 [4/5] |
Student ma wiedzę w zakresie retoryki i umiejętności perswadowania, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu, potrafi wykorzystać tę w wiedzę w budowaniu różnorodnych genologicznie komunikatów promocyjnych. [AiKTP05_2] |
KC_W05 [5/5] |
Student rozumie aspekt perswazyjny komunikacji w kontekście uwarunkowań psychologicznych człowieka oraz zasad jego funkcjonowania w społeczeństwie. Ma podstawową wiedzę na temat zjawisk społecznych, w tym dotyczących komunikacji interpersonalnej i medialnej. [AiKTP05_3] |
KC_W06 [4/5] |
Student ma świadomość zróżnicowania języka oraz stylów funkcjonalnych, potrafi dopasować język tekstu do osiągnięcia zamierzonego celu komunikacyjnego, zna pojęcie etykiety językowej, potrafi dostosować język do sytuacji komunikacyjnej. [AiKTP05_4] |
KC_U02 [5/5] |
Student umiejętnie wykorzystuje podstawową wiedzę na temat odbiorców działań komunikacyjnych w procesie kreacji tekstów promocyjnych, potrafi diagnozować potrzeby różnych odbiorców w komunikacji tradycyjnej i cyfrowej. [AiKTP05_5] |
KC_U04 [5/5] |
Student posiada dobre umiejętności w zakresie: merytorycznego, logicznego i spójnego argumentowania; formułowania wniosków, syntetycznych podsumowań oraz wyrażania krytycznych opinii. [AiKTP05_6] |
KC_U06 [5/5] |
Student potrafi działać w ramach zespołu (również wielokulturowego), jest gotowy do pracy w grupie, przyjmując w niej funkcje zarówno kierownicze, jak i podrzędno-wykonawcze; potrafi odpowiednio zaplanować realizację wskazanego przez siebie lub innych zadania. [AiKTP05_7] |
KC_U15 [5/5] |
Student dostrzega i docenia rolę oraz znaczenie systemów otwartych i wolnego oprogramowania dla społeczeństwa, podejmuje starania propagujące wolne oprogramowanie. [AiKTP05_8] |
KC_K05 [5/5] |
Student posiada umiejętność tworzenia cyfrowych treści audiowizualnych zwłaszcza w środowisku WordPress. [AiKTP05_9] |
KC_U11 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Ocena ciągła [AiKTP0502_w_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
AiKTP05_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [AiKTP0502_fs_1] | Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego. |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
60 |
Ocena ciągła [AiKTP0502_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |