Retoryka, argumentacja, perswazja
Field of study: Digital communication
Programme code: W1-S1KC20.2020

Module name: | Retoryka, argumentacja, perswazja |
---|---|
Module code: | 01-KC-S1-RAP02 |
Programme code: | W1-S1KC20.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Moduł „Retoryka, argumentacja, perswazja” zapoznaje studenta z podstawowymi wiadomościami z zakresu retoryki i nowej retoryki. Student analizuje różne typy argumentacji, poznaje środki perswazji i sposoby ich zastosowania w reklamie, polityce propagandzie a także komunikacji interpersonalnej. Zapoznaje się z bezpośrednimi i pośrednimi aktami mowy. Rozpoznaje manipulację językową i pozajęzykową. Uczy się posługiwania strategiami w różnych typach komunikacji. Odróżnia perswazję od manipulacji. Potrafi zastosować działania mające na celu kierowanie postawami i/lub zachowaniami ludzkimi. |
Prerequisites: | Brak. |
Key reading: | --- |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna podstawową terminologię, orientacje badawcze i metody związane z retoryką, argumentacją i perswazją stosowane w różnych naukach humanistycznych. [RAP02_1] |
KC_W01 [3/5] |
Student ma podstawową wiedzę w zakresie retoryki i umiejętności perswadowania, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu. [RAP02_2] |
KC_W05 [4/5] |
Student rozumie aspekt perswazyjny komunikacji w kontekście uwarunkowań psychologicznych człowieka oraz zasad jego funkcjonowania w społeczeństwie. Ma podstawową wiedzę na temat zjawisk społecznych, w tym dotyczących komunikacji interpersonalnej i medialnej. [RAP02_3] |
KC_W06 [4/5] |
Student umiejętnie wykorzystuje podstawową wiedzę na temat odbiorców działań komunikacyjnych w procesie perswazji, potrafi diagnozować potrzeby różnych odbiorców w komunikacji tradycyjnej i cyfrowej. [RAP02_4] |
KC_U04 [5/5] |
Student posiada dobre umiejętności w zakresie: merytorycznego, logicznego i spójnego argumentowania; formułowania wniosków, syntetycznych podsumowań oraz wyrażania krytycznych opinii. [RAP02_5] |
KC_U06 [5/5] |
Student rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się oraz zrealizować proces samokształcenia się z wykorzystaniem źródeł i zasobów bibliotecznych, źródeł elektronicznych i baz danych. [RAP02_6] |
KC_U14 [5/5] |
Student kreując swoją pozycję w trakcie prezentacji potrafi swobodnie poruszać się w obszarze podstawowych pojęć z zakresu dziedzictwa kulturowego różnych regionów, mając jednocześnie świadomość procesów globalizacji. [RAP02_7] |
KC_K02 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Ocena ciągła [RAP02_w_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
RAP02_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [RAP02_fs_1] | metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
60 |
Ocena ciągła [RAP02_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |