Zróżnicowanie przestrzeni komunikacyjnej
Field of study: Digital communication
Programme code: W1-S1KC20.2020

Module name: | Zróżnicowanie przestrzeni komunikacyjnej |
---|---|
Module code: | 01-KC-S1-ZPK01 |
Programme code: | W1-S1KC20.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Moduł obejmuje zagadnienia związane ze stylistycznym, terytorialnym, środowiskowym, zawodowym i dyskursywnym zróżnicowaniem języka i komunikacji. Ważnym elementem cyklu będzie zapoznanie słuchaczy z najważniejszymi koncepcjami lingwistycznymi dotyczącymi odmian języka. W trakcie cyklu studenci zdobędą także umiejętności w zakresie rozpoznawania i opisywania odmian języka, szczególnie w zakresie stylów polszczyzny publicznej (komunikacja medialna w tym internetowa, administracyjna, biznesowa). Studenci poznają również pojęcia i zjawiska związane z funkcjonowaniem w przestrzeni komunikacyjnej różnych typów dyskursów oraz z ich wpływem na interdyskurs. W praktycznym wymiarze moduł pozwala studentom na zdobycie wiedzy i umiejętności pozwalających na skuteczną komunikację z różnorodnymi grupami odbiorców podczas działalności biznesowej, edukacyjnej i kulturalnej. |
Prerequisites: | Brak. |
Key reading: | --- |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie stylowego, terytorialnego, środowiskowego i dyskursywnego zróżnicowania języka i komunikacji, zna podstawową terminologię w zakresie humanistyki i nauk społecznych odnoszącą się do zjawisk związanych z odmianami języka i komunikacji. [ZPK01_1] |
KC_W01 [4/5] |
Student ma wiedzę na temat wpływu różnorodnych czynników natury społecznej i psychologicznej na zróżnicowanie komunikacji międzyludzkiej oraz przestrzeni debaty publicznej. [ZPK01_2] |
KC_W06 [3/5] |
Student ma świadomość zróżnicowania języka oraz stylów funkcjonalnych, potrafi dopasować język tekstu do osiągnięcia zamierzonego celu komunikacyjnego, potrafi stosować wybrane strategie dyskursywne sprofilowane na określone grupy podmiotów podczas działalności biznesowej, edukacyjnej i kulturalnej. [ZPK01_3] |
KC_U02 [4/5] |
Student potrafi w praktyce wykorzystać zdobytą wiedzę na temat charakterystyki odbiorców działań komunikacyjnych, potrafi we właściwy sposób określić ich oczekiwania i dostosować przekaz dzięki właściwej identyfikacji językowej oraz diagnozie potrzeb odbiorców wynikającej z ich uczestnictwa w wybranej wspólnocie dyskursywnej. [ZPK01_4] |
KC_U04 [4/5] |
Student dostrzega i docenia rolę zróżnicowania współczesnej przestrzeni komunikacyjnej dla rozwoju społecznego i cywilizacyjnego; jest świadom możliwości wykorzystywania wiedzy na temat tego zróżnicowania do budowania otwartych postaw społecznych. [ZPK01_5] |
KC_K05 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Sprawdzian [ZPK01_w_1] | Sprawdzian wiadomości w formie pisemnej lub ustnej zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
ZPK01_1 |
Ocena ciągła [ZPK01_w_2] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
ZPK01_2 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [ZPK01_fs_1] | Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne); metoda problemowa (metoda aktywizująca, gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego. |
15 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału; analiza wybranych przez wykładowcę przykładów; powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
45 |
Ocena ciągła [ZPK01_w_2] |
lecture [ZPK01_fs_2] | Metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna), metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny, case study). |
15 | Samodzielna, wnikliwa lektura wskazanych w sylabusie materiałów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy zdobytej w trakcie wykładów. |
45 |
Sprawdzian [ZPK01_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |