Społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów Field of study: Journalism and Social Communication
Programme code: W3-N2DK19.2020

Module name: Społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów
Module code: SKOM
Programme code: W3-N2DK19.2020
Semester:
  • summer semester 2021/2022
  • summer semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Description:
Zapoznanie studentów z naukowymi teoriami i koncepcjami oddziaływania mediów masowych oraz nowych mediów na społeczeństwo i kulturę. Uświadomienie skutków wpływu mediów na zachowania społeczne oraz na kulturę masową, zaznajomienie z różnymi przejawami tego wpływu, takimi jak mediatyzacja, tabloidyzacja, hipertrofia rozrywki czy konwergencja, które kształtują postawy, potrzeby i zachowania społeczno-kulturowe oraz wpływają na nawyki odbiorcze. Zaznajomienie z czynnikami wywołującymi zmiany w kulturze i społeczeństwie, a także w samych mediach i zawodach medialnych. Pokazanie pozytywnych oraz negatywnych skutków oddziaływania mediów.
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Wykazuje gotowość do wszechstronnego uczestnictwa we współczesnym dyskursie medialnym oraz do samodzielnej i krytycznej oceny współkreowanej przez media rzeczywistości. Rozpoznaje zjawiska mediatyzacji, tabloidyzacji czy hipertrofii rozrywki. [K1]
K04 [4/5]
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, analizowania, oceniania, selekcjonowania i przetwarzania informacji z różnych źródeł oraz formułowania na tej podstawie krytycznych sądów na temat zjawisk i procesów komunikacyjnych. [U1]
U01 [4/5]
Ma pogłębioną wiedzę na temat tendencji rozwojowych i uwarunkowań funkcjonowania współczesnych mediów masowych oraz nowych mediów i ich oddziaływania w różnych aspektach na funkcjonowanie nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego. [W1]
W02 [4/5]
Rozumie i posiada pogłębioną wiedzę na temat wpływu mediów na zachowania społeczne oraz ich rolę w procesie socjalizacji jednostki oraz w odniesieniu do komunikacyjnych wymiarów życia indywidualnego i zbiorowego. Rozumie i ma wiedzę na temat wpływu mediów na kulturę i zachowania kulturowe, zwłaszcza w obrębie kultury masowej. [W2]
W03 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin [W1]
Egzamin przeprowadzany w formie określonej przez prowadzącego zajęcia w sylabusie.
W1 W2
Zaliczenie [W2]
Zaliczenie przeprowadzane w formie określonej przez prowadzącego zajęcia w sylabusie.
K1 U1 W1 W2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [FZ1]
Metoda wykładowa z wizualizacją wybranych zagadnień przy użyciu narzędzi multimedialnych.
10
Praca własna studenta obejmuje: -studiowanie literatury przedmiotu, -przygotowanie do egzaminu.
40 Egzamin [W1]
practical classes [FZ2]
Zajęcia prowadzone są z użyciem poniższych metod: - dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia, - analizowanie i rozwiązywanie problemów związanych z oddziaływaniem mediów masowych.
10
Praca własna studenta obejmuje: - studiowanie literatury przedmiotu, - opracowywanie z wykorzystaniem literatury zagadnień problemowych zadanych przez prowadzącego, -prowadzenie analizy zawartości wybranych mediów według zaleceń prowadzącego.
45 Zaliczenie [W2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)