Psychologia wychowawcza i psychoprofilaktyka
Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2020
Module name: | Psychologia wychowawcza i psychoprofilaktyka |
---|---|
Module code: | PS_C2_PWP |
Programme code: | W3-SMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Moduł "Psychologia wychowawcza i psychoprofilaktyka" ma na celu zaznajomienie studenta z podstawowymi zagadnieniami psychologii wychowawczej, takimi jak np. najważniejsze psychologiczne koncepcje procesu wychowania, psychologiczne mechanizmy wychowania, trudności wychowawcze itp. Kolejnym celem jest przedstawienie podstaw psychoprofilaktyki, w tym wyjaśnienie takich zagadnień jak rodzaje psychoprofilaktyki, cele psychoprofilaktyki, warunki jej skuteczności itp. Ostatnim celem będzie odniesienie wiedzy dotyczącej psychologii wychowania i psychoprofilaktyki do wyzwań, jakie rodzi praca pedagogiczna z osobami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. |
Prerequisites: | Podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej i rozwojowej |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie podstawy psychologii wychowawczej i psychoprofilaktyki: proces wychowawczy w kontekście wyzwań rozwojowych dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, psychologiczne wymiary interakcji wychowawczej oraz strategii oddziaływań wychowawczych, wychowanie do wartości i odpowiedzialności,kształtowanie postaw prospołecznych, kompetencje emocjonalno-społeczne (rozwój,zakłócenia, diagnoza, warunki i możliwości kształtowania), źródła niedostosowania społecznego i diagnozę jego ryzyka, psychologiczne konsekwencje zaniedbań środowiskowych, trudności wychowawcze i adaptacyjne wynikające ze zmiany środowiska życia, założenia profilaktyki uniwersalnej i selektywnej, postawy i style wychowawcze [PS_C2_PWP_1] |
K_W02 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi opisać przebieg procesu psychospołecznej adaptacji do życia z niepełnosprawnością i chorobą przewlekłą w kontekście uzyskania satysfakcjonującej jakości życia, odwołując
się do wybranych koncepcji psychologicznych [PS_C2_PWP_2] |
K_U01 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do korzystania z wiedzy z zakresu psychologii rehabilitacji i niepełnosprawności w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii psychologów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów [PS_C2_PWP_3] |
K_K03 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_C2_PWP_w_1] | Studenci przystąpią do pisemnego kolokwium zaliczającego wykłady z tego przedmiotu. |
PS_C2_PWP_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_C2_PWP_fs_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych). |
15 | Studenci przygotowują się do kolokwium pisemnego. |
45 |
Zaliczenie pisemne [PS_C2_PWP_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |