Elementy terapii zajęciowej Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2020

Module name: Elementy terapii zajęciowej
Module code: PS_ASD_TZ_E1
Programme code: W3-SMPC19.2020
Semester:
  • summer semester 2026/2027
  • summer semester 2025/2026
  • summer semester 2024/2025
Language of instruction: English
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności przygotowujące ich do pracy z osobami ze spektrum autyzmu w zakresie terapii zajęciowej i zagadnień z nią związanych. Tematyka zajęć skupiona jest wokół projektowania wykonywania prac plastyczno-dekoratorskich z wykorzystaniem różnorodnych technik dekoratorskich takich jak: decoupage, filcowanie, quilling, szydełkowanie, ozdabianie przedmiotów użytku codziennego, wykonywanie ozdób świątecznych itd. Na zajęciach poruszane będą również zagadnienia związane z organizacją przestrzeni dostosowanej do potrzeb osób ze spektrum autyzmu oraz projektowaniem programów pracy. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, wykonywanie prac plastyczno-technicznych oraz przygotowanie oraz wymaganych zagadnień.
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i działaniach profilaktyczno-wspomagających. [PS_ASD_ TZ_E1_1]
K_W02 [4/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie różne podejścia do edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym modele edukacyjno-terapeutyczne, wybrane metody i formy pracy i terapii [PS_ASD_ TZ_E1_2]
K_W05 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i działaniach profilaktyczno-wspomagających [PS_ASD_ TZ_E1_3]
K_U02 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi prezentować różne podejścia do edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; opisać modele edukacyjno-terapeutyczne, wybrane metody i formy pracy oraz terapii [PS_ASD_TZ_E1_4]
K_U06 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym [PS_ASD_TZ_E1_5]
K_K01 [4/5] K_K07 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Wytwory studentów [PS_K_TZ_E1_w_1]
Prace plastyczno-techniczne z wykorzystaniem różnorodnych technik dekoratorskich.
PS_ASD_ TZ_E1_1 PS_ASD_ TZ_E1_2 PS_ASD_ TZ_E1_3 PS_ASD_TZ_E1_4 PS_ASD_TZ_E1_5
Projekt pisemny [PS_K_TZ_E1_w_2]
Projekt programu zajęć organizowanych w wybranych pracowniach terapii zajęciowej dostosowanych do potrzeb osób ze spektrum autyzmu. Projekt pracowni terapii zajęciowej dostosowany do potrzeb i możliwości osób ze spektrum autyzmu.
PS_ASD_ TZ_E1_1 PS_ASD_ TZ_E1_2 PS_ASD_ TZ_E1_3 PS_ASD_TZ_E1_4 PS_ASD_TZ_E1_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [PS_K_TZ_fs_E1_1]
Metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych, metody waloryzacyjne: metody impresyjne i metody ekspresyjne.
30
Student przeprowadza kwerendę źródłową literatury przedmiotu, konstruuje program pracy warsztatu terapii zajęciowej dostosowanego do potrzeb osób ze spektrum autyzmu, projektuje wybraną pracownię terapii zajęciowej, zbiera materiały do prac plastyczno-technicznych.
30 Wytwory studentów [PS_K_TZ_E1_w_1] Projekt pisemny [PS_K_TZ_E1_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)