Elementy terapii zajęciowej
Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2020
Module name: | Elementy terapii zajęciowej |
---|---|
Module code: | PS_ASD_TZ_E1 |
Programme code: | W3-SMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | English |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności przygotowujące ich do pracy z osobami ze spektrum autyzmu w zakresie terapii zajęciowej i zagadnień z nią związanych. Tematyka zajęć skupiona jest wokół projektowania wykonywania prac plastyczno-dekoratorskich z wykorzystaniem różnorodnych technik dekoratorskich takich jak: decoupage, filcowanie, quilling, szydełkowanie, ozdabianie przedmiotów użytku codziennego, wykonywanie ozdób świątecznych itd. Na zajęciach poruszane będą również zagadnienia związane z organizacją przestrzeni dostosowanej do potrzeb osób ze spektrum autyzmu oraz projektowaniem programów pracy. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, wykonywanie prac plastyczno-technicznych oraz przygotowanie oraz wymaganych zagadnień. |
Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i działaniach profilaktyczno-wspomagających. [PS_ASD_ TZ_E1_1] |
K_W02 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie różne podejścia do edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym modele edukacyjno-terapeutyczne, wybrane metody i formy pracy i terapii [PS_ASD_ TZ_E1_2] |
K_W05 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i działaniach profilaktyczno-wspomagających [PS_ASD_ TZ_E1_3] |
K_U02 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi prezentować różne podejścia do edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; opisać modele edukacyjno-terapeutyczne, wybrane metody i formy pracy oraz terapii [PS_ASD_TZ_E1_4] |
K_U06 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym [PS_ASD_TZ_E1_5] |
K_K01 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Wytwory studentów [PS_K_TZ_E1_w_1] | Prace plastyczno-techniczne z wykorzystaniem różnorodnych technik dekoratorskich. |
PS_ASD_ TZ_E1_1 |
Projekt pisemny [PS_K_TZ_E1_w_2] | Projekt programu zajęć organizowanych w wybranych pracowniach terapii zajęciowej dostosowanych do potrzeb osób ze spektrum autyzmu. Projekt pracowni terapii zajęciowej dostosowany do potrzeb i możliwości osób ze spektrum autyzmu. |
PS_ASD_ TZ_E1_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [PS_K_TZ_fs_E1_1] | Metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych, metody waloryzacyjne: metody impresyjne i metody ekspresyjne. |
30 | Student przeprowadza kwerendę źródłową literatury przedmiotu, konstruuje program pracy warsztatu terapii zajęciowej dostosowanego do potrzeb osób ze spektrum autyzmu, projektuje wybraną pracownię terapii zajęciowej, zbiera materiały do prac plastyczno-technicznych. |
30 |
Wytwory studentów [PS_K_TZ_E1_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |