Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży
Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2020
Module name: | Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży |
---|---|
Module code: | PS_C2_PKDM |
Programme code: | W3-SMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Moduł "Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży" ma na celu zapoznanie studentów z najważniejszymi problemami psychologicznymi związanymi z procesem kształcenia dzieci i młodzieży. Zostaną poruszone takie zagadnienia jak np. typowe problemy psychologiczne uczniów i sposoby ich rozwiązywania, adaptacja uczniów do funkcjonowania w szkole, psychologiczne uwarunkowania skuteczności edukacji szkolnej, typowe trudności edukacyjne i wychowawcze, rola rodziny dla skuteczności oddziaływań edukacyjnych. Drugim celem jest odniesienie ogólnej wiedzy z obszaru psychologii kształcenia do problematyki kształcenia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Prerequisites: | Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwojowej |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie procesy nauczania i uczenia się, psychologiczne uwarunkowania kształcenia dzieci i uczniów, koncepcję zrównoważonego rozwoju, mechanizmy motywacji, przebiegu i oceny efektów procesu uczenia się [PS_C2_PKDM_1] |
K_W02 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie sposoby identyfikacji uzdolnień ucznia; zagadnienie pomocy psychologicznej dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; sposoby wspomagania osób pracujących z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS_C2_PKDM_2] |
K_W08 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować zjawiska, zależności, związki i problemy zachodzące w obszarze procesu nauczania-uczenia się dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do wiedzy psychologicznej [PS_C2_PKDM_3] |
K_U06 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do prezentowania właściwej postawy wobec dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS_C2_PKDM_4] |
K_K03 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_C2_PKDM _w_1] | Studenci przystąpią do pisemnego kolokwium zaliczającego wykłady z tego przedmiotu. |
PS_C2_PKDM_1 PS_C2_PKDM_2 PS_C2_PKDM_3 PS_C2_PKDM_4 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_C2_PKDM _fs_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych). |
15 | Studenci przygotowują się do kolokwium pisemnego. |
45 | Zaliczenie pisemne [PS_C2_PKDM _w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |