Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2020
Module name: | Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną |
---|---|
Module code: | PS_NI_MA_E1 |
Programme code: | W3-SMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień: rozwój i zagrożenia rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym; profilaktyka a powstawanie patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności; znajomość i krytyczna postawa wobec terminologii i teorii medycznych, kategorii i pojęć pedagogiki ogólnej oraz pedagogiki specjalnej; interpretacja zjawisk społecznych ukazująca ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i innymi naukami społecznymi, humanistycznymi i medycznymi. |
Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; etiologię niepełnosprawności intelektualnej; obrazy kliniczne jednostek chorobowych, w tym genowych i chromosomowych, związanych z niepełnosprawnością intelektualną; [PS_NI_MA_E1_1] |
K_W02 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie współczesne teorie interwencji i rehabilitacji medycznej oraz medyczne aspekty niepełnosprawności sprzężonej [PS_NI_MA_E1_2] |
K_W03 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; określać etiologię niepełnosprawności intelektualnej; przedstawiać obrazy kliniczne jednostek chorobowych, w tym genowych i chromosomowych, związanych z niepełnosprawnością intelektualną; analizować i wykorzystywać współczesne teorie
interwencji i rehabilitacji medycznej; określać medyczne aspekty niepełnosprawności
sprzężonej [PS_NI_MA_E1_3] |
K_U02 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_NI_MA_E1_4] |
K_K07 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin ustny lub pisemny [PS_NI_MA_E1_w_1] | Egzamin pisemny lub ustny obejmujący znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego modułu |
PS_NI_MA_E1_1 PS_NI_MA_E1_2 PS_NI_MA_E1_3 |
Prezentacja/opis monograficzny [PS_NI_MA_E1_w_2] | Opracowanie prezentacji/opisu monograficznego uwzględniające medyczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej |
PS_NI_MA_E1_1 PS_NI_MA_E1_2 PS_NI_MA_E1_3 PS_NI_MA_E1_4 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_NI_MA_fs_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład
z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych) |
30 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia. |
30 | Egzamin ustny lub pisemny [PS_NI_MA_E1_w_1] |
practical classes [PS_NI_MA_fs_2] | Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, opis), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, metoda przypadków |
15 | Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia. |
45 | Prezentacja/opis monograficzny [PS_NI_MA_E1_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |