Konteksty organizacyjne w edukacji włączającej
Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2020
Module name: | Konteksty organizacyjne w edukacji włączającej |
---|---|
Module code: | PS_D5_KOE |
Programme code: | W3-SMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Konteksty organizacyjne w edukacji włączającej to moduł ugruntowujący wiedzę z podstaw prawa oświatowego oraz rozszerzającym szczegółową wiedzę na temat kształcenia osób z niepełnosprawnością (w zakresie wszystkich typów niepełnosprawności, zróżnicowanych pod względem organizacji pracy w placówkach).
Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z prawnymi podstawami kształcenia włączającego, udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Polsce i innych krajach, instytucjami prowadzącymi edukację, wewnętrznymi zasadami I organizacją pracy w jednostkach edukacyjnych. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w edukacji, współpracy zespołu interdyscyplinarnego, współpracy z rodzicami i poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
Ważne by w trakcie zajęć studenci nabywali prawidłowych postaw wobec własnego doskonalenia i aktualnych przepisów prawa oświatowego.
Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. |
Prerequisites: | Student posiada wiedzę ogólnopedagogiczną oraz wiadomości z podstaw pedagogiki specjalnej. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie pojęcie kultury organizacyjnej przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty; rozwój kultury włączającej przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty i przywódczą rolę dyrektora [PS_D5_KOE_1] |
K_W10 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie założenia teoretyczne, budowę i metodykę stosowania indeksu włączania oraz inne narzędzia wspomagające rozwój edukacji włączającej w przedszkolu i szkole [PS_D5_KOE_2] |
K_W03 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi podjąć współpracę z nauczycielami, specjalistami, kadrą pomocniczą, rodzicami lub opiekunami dzieci i uczniów oraz ze środowiskiem lokalnym [PS_D5_KOE_3] |
K_U09 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi tworzyć szkolne bazy zasobów metodycznych dla edukacji włączającej [PS_D5_KOE_4] |
K_U07 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do angażowania się w życie szkoły i klasy [PS_D5_KOE_5] |
K_K06 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do kształtowania postaw społecznych wobec dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami [PS_D5_KOE_6] |
K_K01 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PS_D5_KOE_w_1] | Sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury uzupełniającej |
PS_D5_KOE_1 |
Projekt grupowy [PS_D5_KOE_w_2] | Prezentacja zawierająca konteksty organizacyjne w edukacji włączającej na podstawie wybranej placówki |
PS_D5_KOE_3 |
Kolokwium [PS_D5_KOE_w_3] | Sprawdzenie stopnia znajomości treści ćwiczeń i literatury podstawowej, umiejętność krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki przedmiotu |
PS_D5_KOE_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_D5_KOE_fs_1] | Wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych |
15 | Lektura uzupełniająca, analiza dokumentów; praca z tekstem |
15 |
Egzamin pisemny [PS_D5_KOE_w_1] |
practical classes [PS_D5_KOE_fs_2] | Prezentacje – przedstawienie przez studentów efektów grupowej pracy, analiza tekstów, dokumentów oraz indywidualnych przypadków, połączona z dyskusją.
Metody podające (wykład informacyjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja); metody eksponujące (prezentacja multimedialna, film), metody aktywizujące |
30 | Zebranie materiału i przygotowanie w grupach prezentacji, przygotowanie do dyskusji; przygotowanie do zaliczenia treści programowych modułu |
30 |
Projekt grupowy [PS_D5_KOE_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |