Historia społeczeństwa (XIX wiek)
Field of study: History
Programme code: W1-S1HI19.2019
| Module name: | Historia społeczeństwa (XIX wiek) |
|---|---|
| Module code: | 05-HI-AS-S1-019 |
| Programme code: | W1-S1HI19.2019 |
| Semester: | winter semester 2021/2022 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 4 |
| Description: | Celem modułu jest zaprezentowanie podstawowej wiedzy na temat procesów społecznych zachodzących w XIX wieku. Studenci mają wyrobić sobie opinię na temat przyczyn, przebiegu i skutków najważniejszych zjawisk społecznych w tym migracji, urbanizacji, industrializacji, wydłużenia życia, zglobalizowanej konsumpcji, katastrof demograficznych, standardów życia. Wspomniana problematyka omawiana będzie w kontekście ogólnoświatowym ze szczególnym jednak uwzględnieniem europejskiego wymiaru. |
| Prerequisites: | Wymagana jest wiedza i umiejętności z następujących modułów: Historia społeczeństwa (starożytność), Historia społeczeństwa (średniowiecze), Historia powszechna 1789-1918, Historia społeczeństwa (nowożytność). |
| Key reading: | - J. Osterhammel, Historia XIX wieku. Przeobrażenie świata, Poznań 2013
- A. Chwalba, Historia powszechna. Wiek XIX, Warszawa 2008
- A. Walaszek, Migracje Europejczyków 1650-1914, Kraków 2007
- A. Skrzypek, Historia społeczna Europy XIX i XX wieku, Poznań 2009
- J. Pajewski, Historia powszechna 1871-1918, Warszawa (wiele wydań). |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Posiada uporządkowane: wiedzę ogólną, przydatną do studiowania historii oraz wiedzę szczegółową z zakresu historii, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej [05-HI-AS-S1-019_1] |
KNHI1_W02 [5/5] |
Zna i rozumie podstawowe metody i techniki badań historycznych (warsztatu badawczego historyka) [05-HI-AS-S1-019_2] |
KNHI1_W03 [5/5] |
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [05-HI-AS-S1-019_3] |
KNHI1_U02 [4/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (zwłaszcza historycznych) [05-HI-AS-S1-019_4] |
KNHI1_K01 [4/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Egzamin pisemny [05-HI-AS-S1-019_w_1] | Test różnicujący składający się z zadań otwartych i zamkniętych. Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji na podstawie treści programowych modułu, w oparciu o wskazaną w sylabusie literaturę przedmiotu oraz pracę własną studenta. |
05-HI-AS-S1-019_1 |
| Aktywnosć studenta na zajęciach [05-HI-AS-S1-019_w_2] | Systematyczna weryfikacja wiedzy i umiejętności studenta na każdych zajęciach (dyskusja, referat, prezentacje multimedialne). |
05-HI-AS-S1-019_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [05-HI-AS-S1-019_fs_1] | Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
15 | Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy teoretycznej i konkretno-historycznej odnoszącej się do wskazanych zagadnień. |
30 |
Egzamin pisemny [05-HI-AS-S1-019_w_1] |
| practical classes [05-HI-AS-S1-019_fs_2] | Elementy wykładu prowadzącego zajęcia jako wstęp do tematyki, dyskusja, prezentacja ustna i pisemna projektu opracowanego przez studenta, analiza tekstów źródłowych, wykorzystanie środków multimedialnych |
15 | Lektura uzupełniająca, przygotowywanie projektu na podstawie literatury przedmiotu |
30 |
Egzamin pisemny [05-HI-AS-S1-019_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||