Wprowadzenie do programowania gier Field of study: Computer Science
Programme code: 08-S1INI12.2014

Module name: Wprowadzenie do programowania gier
Module code: 08-IGO1S-13-3S01
Programme code: 08-S1INI12.2014
Semester: winter semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 5
Description:
Celem zajęć w ramach modułu Wprowadzenie do programowania gier jest przygotowanie do realizacji zadań programistycznych związanych z projektowaniem, rozwijaniem oraz usuwaniem usterek gry komputerowej.
Prerequisites:
Dobra znajomość podstaw programowania strukturalnego i obiektowego, oraz podstaw języka C++.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Potrafi zaimplementować rozwiązania matematyczne typowych problemów napotykanych podczas projektowania gry komputerowej [08-IGO1S-13-3S01U4]
K_1_A_I_U15 [2/5] K_1_A_I_U16 [2/5] K_1_A_I_U17 [2/5]
Potrafi poprawnie skonfigurować środowisko programistyczne oraz pozostałe narzędzia programistyczne na podstawie dokumentacji silnika gry [08-IGO1S-13-3S01U5]
K_1_A_I_U16 [1/5] K_1_A_I_U23 [1/5] K_1_A_I_U17 [1/5]
Potrafi na podstawie obserwacji oraz przy użyciu odpowiednich narzędzi programistycznych identyfikować, naprawiać bądź udoskonalać poszczególne moduły silnika gry [08-IGO1S-13-3S01U6]
K_1_A_I_U23 [1/5] K_1_A_I_U19 [1/5]
Potrafi estymować czas realizacji zadania programistycznego oraz wyszukiwać rozwiązań alternatywnych w przypadku niemożliwości dotrzymania terminu [08-IGO1S-13-3S01U7]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U02 [1/5] K_1_A_I_U03 [1/5]
Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami matematycznymi wykorzystywanymi w programowaniu gier komputerowych [08-IGO1S-13-3S01W1]
K_1_A_I_W04 [1/5] K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W10 [1/5]
Omówienie wybranych środowisk pracy i narzędzi wspomagających programowanie gier [08-IGO1S-13-3S01W2]
K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W12 [1/5] K_1_A_I_W10 [1/5]
Zapoznanie z budową i zastosowaniem poszczególnych modułów silnika gry [08-IGO1S-13-3S01W3]
K_1_A_I_W12 [1/5] K_1_A_I_W14 [1/5] K_1_A_I_W15 [1/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
egzamin [08-IGO1S-13-3S01w1]
Zadania programistyczne związane z najczęściej występującymi problemami podczas implementowania silnika gry
08-IGO1S-13-3S01U4 08-IGO1S-13-3S01U5 08-IGO1S-13-3S01U6 08-IGO1S-13-3S01W1 08-IGO1S-13-3S01W2 08-IGO1S-13-3S01W3
Zadania programistyczno-projektowe [08-IGO1S-13-3S01w2]
Krótkie zadania programistyczne naświetlające określone problemy współczesnych silników gier
08-IGO1S-13-3S01U4 08-IGO1S-13-3S01U5 08-IGO1S-13-3S01U6 08-IGO1S-13-3S01U7 08-IGO1S-13-3S01W1 08-IGO1S-13-3S01W2 08-IGO1S-13-3S01W3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [08-IGO1S-13-3S01fs1]
Przekazanie treści modułu w formie werbalnej, omówienie przykładowych problemów, metod ich rozwiązania, dyskusja możliwych wariantów rozwiązania. Szczegółowa analiza i dyskusja zagadnień trudnych, wskazanie elementów pracy indywidualnej oraz dodatkowych źródeł informacji w postaci strony internetowej modułu, wykorzystanie elementów kształcenia na odległość.
15
Lektura literatury przedmiotu i dokumentacji oprogramowania.
25 egzamin [08-IGO1S-13-3S01w1]
laboratory classes [08-IGO1S-13-3S01fs2]
Systematyczne rozwijanie umiejętności i kompetencji w zakresie programowania obiektowego, poprzez rozwiązywanie kolejnych problemów programistycznych pod nadzorem i ze wsparciem prowadzących, bazujące na zdobytej wiedzy.
30
Przygotowanie do laboratoriów. Samodzielne rozwiązywanie zadań prezentowanych w ramach laboratoriów.
60 Zadania programistyczno-projektowe [08-IGO1S-13-3S01w2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)