Archiwistyka - wybrane zagadnienia
Field of study: History
Programme code: W1-S2HI19.2019

Module name: | Archiwistyka - wybrane zagadnienia |
---|---|
Module code: | 05-HI-AD-S2-016 |
Programme code: | W1-S2HI19.2019 |
Semester: | winter semester 2020/2021 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 6 |
Description: | Pierwszym celem modułu jest uzupełnienie wiedzy nabytej przez studentów specjalności archiwalnej podczas zajęć na studiach pierwszego stopnia o najnowsze regulacje prawne oraz ustalenia teoretyczne z zakresu form kancelaryjnych, archiwoznawstwa, teorii i metodyki archiwalnej, informacji archiwalnej oraz zarządzania kancelarią współczesną. Drugim celem jest zapoznanie studentów innych specjalności, którzy wybrali specjalność archiwalną dopiero na studiach uzupełniających, z problematyką i terminologią z zakresu archiwistyki. |
Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
Key reading: | - Kancelaria i archiwum zakładowe. Podręcznik, Warszawa 2011.
- H. Robótka, B. Ryszewski, A. Tomczak, Archiwistyka, Toruń 1989.
- Metodyka pracy archiwalnej. Red. S. Nawrocki, S. Sierpowski, wyd. 4., Poznań 2002.
- H. Robótka, Opracowanie i opis archiwaliów. Podręcznik akademicki. Toruń 2010.
- H. Robótka, Archiwa państwowe i reforma biurowości w Polsce międzywojennej, „Archeion” t. 93, 1994, s. 83–95.
- Stanisław Nawrocki, Rozwój form kancelaryjnych na ziemiach polskich od średniowiecza do końca XX wieku, Poznań 1998.
|
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W pogłębionym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej [05-HI-AD-S2-016_1] |
KNHI2_W01 [2/5] |
Posiada uporządkowane: zaawansowaną wiedzę ogólną, przydatną do studiowania historii oraz wiedzę szczegółową z zakresu nauk humanistycznych (w tym zwłaszcza historii), ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej [05-HI-AD-S2-016_2] |
KNHI2_W02 [2/5] |
W pogłębionym stopniu zna i rozumie wybrane metody i techniki badań historycznych (warsztatu badawczego historyka) oraz główne tendencje rozwojowe nauk historycznych [05-HI-AD-S2-016_3] |
KNHI2_W03 [3/5] |
Zna i rozumie wpływ historii na fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji [05-HI-AD-S2-016_4] |
KNHI2_W04 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach (właściwie dobierać źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadzać krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobierać i stosować metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka [05-HI-AD-S2-016_5] |
KNHI2_U01 [2/5] |
Potrafi formułować i uzasadniać hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi [05-HI-AD-S2-016_6] |
KNHI2_U02 [1/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Aktywność własna studentka [05-HI-AD-S2-016_w_1] | Systematyczna weryfikacja wiedzy i umiejętności studenta na każdych zajęciach |
05-HI-AD-S2-016_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [05-HI-AD-S2-016_fs_1] | Zajęcia z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania-uczenia się: dyskusji, pracy z tekstem źródłowym, projektu |
30 | Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu oraz przepisami prawnymi obejmująca samodzielne przyswajanie
wiedzy teoretycznej odnoszącej się do wskazanych zagadnień |
130 |
Aktywność własna studentka [05-HI-AD-S2-016_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |