Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa III
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S2MT19.2019
| Nazwa modułu: | Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa III |
|---|---|
| Kod modułu: | 03-MO2S-19-DM-SPPIII |
| Kod programu: | W4-S2MT19.2019 |
| Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa III obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) matematyki w szkołach ponadpodstawowych (np. liceum, technikum) w zakresie:
Sytuacje wychowawcze w toku nauczania matematyki.
Sprawdzanie i ocenianie jakości kształcenia. Ewaluacja. Ocena własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów.
Kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela. Warsztat pracy nauczyciela.
Rola nauczyciela jako popularyzatora wiedzy.
Znaczenie autorytetu nauczyciela. Zasady interakcji ucznia i nauczyciela w toku lekcji. Moderowanie interakcji między uczniami.
Dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się. Indywidualizacja nauczania.
Typowe dla matematyki błędy uczniowskie, ich rola i sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym.
Matematyka w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia, struktura wiedzy w zakresie matematyki. Metodyka realizacji poszczególnych treści kształcenia – rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczony moduł "Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa II" |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [DMaB3_1] |
KN_W02 [4/5] |
posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [DMaB3_2] |
KN_U02 [4/5] |
wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [DMaB3_3] |
KN_U06 [4/5] |
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [DMaB3_4] |
KN_W03 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [DMaB3_w_1] | Ćwiczenia weryfikujące rozumienie treści zajęć oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną |
DMaB3_1 |
| egzamin [DMaB3_w_2] | Weryfikacja znajomości treści modułów DMaB1, DMaB2, DMaB3 w oparciu o analizę odpowiedzi na pytania egzaminu |
DMaB3_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [DMaB3_fs_1] | ćwiczenia związane z pojęciami i faktami z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu |
30 | samodzielne studiowanie wykładów i literatury wskazanej w sylabusie |
50 |
aktywność na zajęciach [DMaB3_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||