Podstawy glottodydaktyki Field of study: Polish Philology
Programme code: W1-S2FP19.2019

Module name: Podstawy glottodydaktyki
Module code: 02-FP-NP-S2-PG
Programme code: W1-S2FP19.2019
Semester:
  • winter semester 2020/2021
  • winter semester 2019/2020
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Zajęcia prowadzone w ramach tego modułu mają wyposażyć studentów w podstawową wiedzę na temat glottodydaktyki – jej interdyscyplinarnego charakteru oraz współczesnych kierunków rozwoju. Studenci nabywają też ogólnych umiejętności pozwalających ujmować język polski, literaturę i kulturę polską jako obszary działań glottodydaktycznych. Są wyposażani w kompetencje pozwalające na projektowanie własnej ścieżki rozwoju w zakresie glottodydaktyki oraz na pozytywny stosunek do własnej aktywności poznawczej.
Prerequisites:
Brak.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę na temat glottodydaktycznych metod, strategii i technik , zna współczesne kierunkach rozwoju glottodydaktyki, rozumie jej powiązania z naukami społecznymi i humanistycznymi. [PG_1]
K_W02 [5/5]
Student posiada pogłębioną wiedzę na temat interdyscyplinarnego charakteru glottodydaktyki polonistycznej, rozumie – w tym kontekście – istotę i zakres powiązań między filologią a różnymi dziedzinami naukowymi (psychologią, pedagogiką, socjologią, filozofią, kulturoznawstwem). [PG_2]
K_W04 [4/5]
Student zna i rozumie kulturowe, społeczne psychologiczne i językowe uwarunkowania procesu komunikacji, także komunikacji w języku obcym / drugim. [PG_3]
K_W15 [3/5]
Student potrafi wyszukiwać informacje (naukowe, źródłowe) dotyczące wybranych problemów glottodydaktycznych, umie krytycznie ocenić ich przydatność oraz potrafi zastosować zdobyte informacje w konkretnym celu związanym z nauczaniem języka i literatury w warunkach obcojęzycznych. [PG_4]
K_U01 [2/5]
Student potrafi efektywnie zastosować wiedzę z zakresu nauk humanistycznych i społecznych w rozważaniach dotyczących języka i literatury polskiej w odniesieniu do działań glottodydaktycznych. [PG_5]
K_U06 [3/5]
Student potrafi uwzględnić społeczno-kulturową oraz językową specyfikę modelu komunikacji w ujęciu glottodydaktycznym podczas interpretowania zjawisk językowych i literackich. [PG_6]
K_U09 [3/5]
Student właściwie ocenia poziom wiedzy i umiejętności za zakresu glottodydaktyki, rozumie potrzebę dalszego rozwoju. [PG_7]
K_K01 [4/5]
Studenta cechuje oparta na dowartościowaniu tradycji postawa szacunku wobec warsztatu pracy polonisty-glottodydaktyka. [PG_8]
K_K05 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Zaliczenie [PG_w_1]
Studenci regularnie zachęcani są do zabierania głosu, analizowania podanych przypadków i sytuacji z aktywizacją wiedzy zdobytej zarówno podczas zajęć, jak i w ramach pracy własnej. Studenci wpisują się na listę obecności.
PG_1 PG_2 PG_3 PG_4 PG_5 PG_6 PG_7 PG_8
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PG_fs_1]
Wykład połączony z technikami aktywizującymi (studium przypadku, analiza sytuacji, ćwiczenia symulacyjne).
15
Samodzielne zapoznanie się z zalecaną literaturą, poszukiwanie dodatkowych informacji , analiza konkretnych przykładów prezentowanych przez wykładowcę.
45 Zaliczenie [PG_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)