Metodyka treningu umiejętności społecznych
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2019

Module name: | Metodyka treningu umiejętności społecznych |
---|---|
Module code: | PS_ASD_TUS |
Programme code: | W3-NMPC19.2019 |
Semester: | summer semester 2020/2021 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Moduł Metodyka treningu umiejętności społecznych rozszerza wiedzę i umiejętności studenta w zakresie metod pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Celem modułu jest uzyskanie wiedzy merytorycznej i metodycznej umożliwiającej zaplanowanie i prowadzenie treningu umiejętności społecznych. W trakcie zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia: identyfikacja problemów w zakresie umiejętności społecznych, model kształtowania umiejętności społecznych, zasady ogólne i szczegółowe prowadzenia treningu, formy pracy, planowanie zajęć z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i wieku osób ze spektrum autyzmu, środki dydaktyczne, sytuacje trudne i sposoby ich przezwyciężania oraz sposoby pobudzania i kształtowanie motywacji, generalizacja i transfer umiejętności. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie i prowadzenie ćwiczeń oraz wymaganych zagadnień. |
Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym uczniów ze spektrum autyzmu i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów. [PS_ASD_TUS_1] |
K_W05 [4/5] |
Student posiada wiedzę na temat organizacji i metodyki kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu, efektywnych strategii nauczania i uniwersalnego planowania zajęć [PS_ASD_TUS_2] |
K_W10 [3/5] |
Student potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi sposób postępowania oraz potrafi dobierać metody i treści do ich potrzeb i możliwości [PS_ASD_TUS_3] |
K_U07 [4/5] |
Student potrafi dostosować się do specyfiki uczniów i wdrażania efektywnych programów zwiększających ich umiejętności poznawcze i kompetencje społeczne oraz programów poprawiających integrację rówieśniczą uczniów ze spektrum autyzmu [PS_ASD_TUS_4] |
K_U08 [4/5] |
Student jest odpowiedzialny za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_ASD_TUS_5] |
K_K01 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TUS_w_1] | Pisemne opracowanie projektu zajęć z zakresu treningu umiejętności społecznych uwzględniające specjalne potrzeby osób ze spektrum autyzmu. |
PS_ASD_TUS_1 |
Mikronauczanie [PS_ASD_TUS_w_2] | Prowadzenie serii ćwiczeń (praca grupowa) |
PS_ASD_TUS_2 |
Autorefleksja [PS_ASD_TUS_w_3] | Indywidualne konsultacje na podstawie pisemnej krytycznej refleksji
po przeprowadzeniu mikronauczania. |
PS_ASD_TUS_5 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [PS_ASD_TUS_fns_1] | Metody asymilacji wiedzy: dyskusja
Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, burza mózgów/giełda pomysłów, mikronauczanie. |
20 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Opracowuje projekt zajęć. Przygotowuje się do dyskusji po przeprowadzonym mikronauczaniu |
40 |
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TUS_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |