Metodyka treningu umiejętności społecznych Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2019

Module name: Metodyka treningu umiejętności społecznych
Module code: PS_ASD_TUS
Programme code: W3-NMPC19.2019
Semester: summer semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Moduł Metodyka treningu umiejętności społecznych rozszerza wiedzę i umiejętności studenta w zakresie metod pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Celem modułu jest uzyskanie wiedzy merytorycznej i metodycznej umożliwiającej zaplanowanie i prowadzenie treningu umiejętności społecznych. W trakcie zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia: identyfikacja problemów w zakresie umiejętności społecznych, model kształtowania umiejętności społecznych, zasady ogólne i szczegółowe prowadzenia treningu, formy pracy, planowanie zajęć z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i wieku osób ze spektrum autyzmu, środki dydaktyczne, sytuacje trudne i sposoby ich przezwyciężania oraz sposoby pobudzania i kształtowanie motywacji, generalizacja i transfer umiejętności. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie i prowadzenie ćwiczeń oraz wymaganych zagadnień.
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym uczniów ze spektrum autyzmu i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów. [PS_ASD_TUS_1]
K_W05 [4/5]
Student posiada wiedzę na temat organizacji i metodyki kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu, efektywnych strategii nauczania i uniwersalnego planowania zajęć [PS_ASD_TUS_2]
K_W10 [3/5]
Student potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi sposób postępowania oraz potrafi dobierać metody i treści do ich potrzeb i możliwości [PS_ASD_TUS_3]
K_U07 [4/5]
Student potrafi dostosować się do specyfiki uczniów i wdrażania efektywnych programów zwiększających ich umiejętności poznawcze i kompetencje społeczne oraz programów poprawiających integrację rówieśniczą uczniów ze spektrum autyzmu [PS_ASD_TUS_4]
K_U08 [4/5]
Student jest odpowiedzialny za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_ASD_TUS_5]
K_K01 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TUS_w_1]
Pisemne opracowanie projektu zajęć z zakresu treningu umiejętności społecznych uwzględniające specjalne potrzeby osób ze spektrum autyzmu.
PS_ASD_TUS_1 PS_ASD_TUS_2 PS_ASD_TUS_3 PS_ASD_TUS_4
Mikronauczanie [PS_ASD_TUS_w_2]
Prowadzenie serii ćwiczeń (praca grupowa)
PS_ASD_TUS_2 PS_ASD_TUS_3 PS_ASD_TUS_4
Autorefleksja [PS_ASD_TUS_w_3]
Indywidualne konsultacje na podstawie pisemnej krytycznej refleksji po przeprowadzeniu mikronauczania.
PS_ASD_TUS_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [PS_ASD_TUS_fns_1]
Metody asymilacji wiedzy: dyskusja Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, burza mózgów/giełda pomysłów, mikronauczanie.
20
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Opracowuje projekt zajęć. Przygotowuje się do dyskusji po przeprowadzonym mikronauczaniu
40 Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TUS_w_1] Mikronauczanie [PS_ASD_TUS_w_2] Autorefleksja [PS_ASD_TUS_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)