Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2019
| Module name: | Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną |
|---|---|
| Module code: | PS_NI_MA |
| Programme code: | W3-NMPC19.2019 |
| Semester: | summer semester 2020/2021 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 4 |
| Description: | Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień: rozwój i zagrożenia rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym; profilaktyka a powstawanie patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności; znajomość i krytyczna postawa wobec terminologii i teorii medycznych, kategorii i pojęć pedagogiki ogólnej oraz pedagogiki specjalnej; interpretacja zjawisk społecznych ukazująca ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i innymi naukami społecznymi, humanistycznymi i medycznymi. |
| Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz powstawania patomechanizmów zaburzeń́ i niepełnosprawności [PS_NI_MA_1] |
K_W02 [3/5] |
Student posiada uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki ogólnej, oraz pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat jej różnych subdyscyplin, obejmującą terminologię i teorie. [PS_NI_MA_2] |
K_W03 [3/5] |
Student potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne ukazując ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i innych nauk społecznych oraz humanistycznych i medycznych. [PS_NI_MA_3] |
K_U02 [3/5] |
Student potrafi analizować własne działania diagnostyczne, terapeutyczne, resocjalizacyjne, dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne. [PS_NI_MA_4] |
K_U10 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Egzamin ustny lub pisemny [PS_NI_MA_w_1] | Egzamin pisemny lub ustny obejmujący znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego modułu |
PS_NI_MA_1 |
| Prezentacja/opis monograficzny [PS_NI_MA_w_2] | Opracowanie prezentacji/opisu monograficznego uwzględniające medyczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej |
PS_NI_MA_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [PS_NI_MA_fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład
z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych) |
20 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia. |
40 |
Egzamin ustny lub pisemny [PS_NI_MA_w_1] |
| practical classes [PS_NI_MA_fns_2] | Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, opis), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, metoda przypadków |
10 | Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia. |
50 |
Prezentacja/opis monograficzny [PS_NI_MA_w_2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||