Proseminarium
Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-NMPP19.2019
| Module name: | Proseminarium |
|---|---|
| Module code: | PPW_PROSEM |
| Programme code: | W6-NMPP19.2019 |
| Semester: | summer semester 2021/2022 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Zapoznanie się studentów z podstawowymi założeniami projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych zgodnie z wymogami metodologicznymi i etycznymi;
Poznanie cech charakterystycznych metod i technik badawczych i ich doboru do założonego problemu badawczego, ustalenie sposobu zbierania danych empirycznych (rodzaju przeprowadzonych badań) w zależności od postawionego problemu;Próba konstrukcji narzędzi badawczych w zależności od specyfiki badań i postawionego problemu badawczego |
| Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student jest zorientowany w podstawowych paradygmatach nauk pedagogicznych, zna podstawowe teorie opisujące przebieg zjawiska czy procesu, wie, jakie są etapy postępowania badawczego, potrafi rozróżnić najczęściej wykorzystywane metody i techniki empirycznych badań pedagogicznych, zna zasady konstrukcji narzędzi badawczych, konstruowania narracji w opisie wyników badań, zasady konstruowania wniosków i oceny przydatności praktycznej wyników badań. [PPW_PROSEM_1] |
K_W01 [3/5] |
Student potrafi wskazać przedmiot i cel badań, ustala sposób jego weryfikacji w trakcie badań [PPW_PROSEM_2] |
K_U18 [4/5] |
Student potrafi zaprojektować przebieg badań, określić sposoby zebrania danych, opracować przykładowe narzędzia badawcze do postawionego problemu badawczego,potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki. [PPW_PROSEM_3] |
K_U18 [3/5] |
Student potrafi w sposób klarowny i spójny wypowiadać się pisemnie i dyskutować o badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym, korzystając z dobrze rozumianych pojęć teoretycznych i teorii, korzystając z dorobku różnych subdyscyplin pedagogicznych oraz innych dyscyplin naukowych. [PPW_PROSEM_4] |
K_U15 [3/5] |
Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru prowadzonych badań pedagogicznych [PPW_PROSEM_5] |
K_K01 [3/5] |
Student posiada przekonanie o celowości podejmowania badań nie tylko na potrzeby pracy dyplomowej, ale także na potrzeby późniejszej pracy zawodowej; jest aktywny, rozwija swe zainteresowania [PPW_PROSEM_6] |
K_K01 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| praca pisemna [PPW_PROSEM_ w_ 1] | Moduł Proseminarium zakończony jest zaliczeniem z oceną uzyskiwanym
na podstawie przedstawionej indywidualnej pracy pisemnej studenta
prezentującej szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienia
badawcze. |
PPW_PROSEM_1 |
| wypowiedź ustna [PPW_PROSEM_w 2] | W module proseminaryjnym dopełniającym elementem zaliczenia będą klarowne i spójne
wypowiedzi studenta/ wartościowanie argumentacji merytorycznej podczas dyskusji o
badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym. |
PPW_PROSEM_4 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [PPW_PROSEM_ fns _1] | dyskusja konferencyjna realizowana z grupą; |
20 | Student przygotowuje indywidualną pracę pisemną, prezentującą szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienie badawcze. Student przygotowuje się do dyskusji realizowanej w grupie seminaryjnej. |
70 |
praca pisemna [PPW_PROSEM_ w_ 1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||