Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną_1 Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2019

Module name: Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną_1
Module code: PS_NI_MUZ
Programme code: W3-SMPC19.2019
Semester: summer semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Description:
Celem prowadzonego modułu będzie zapoznanie studentów z wymaganiami organizacyjno-prawnymi pracy z uczniem z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Istotnym elementem jest zapoznanie studentów z podstawą programową dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Student w czasie prowadzenia modułu potrafi stworzyć tygodniowe, miesięczne plany pracy w oparciu o przeprowadzoną wcześniej diagnozę funkcjonalną ucznia. Student potrafi przygotować pomoc dydaktyczną, jako przydatnego środka dydaktycznego.
Prerequisites:
Brak
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, integracji, włączania, wychowania, nauczania i uczenia się uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym [PS_NI_MUZ_1]
K_W01 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat organizacji i metodyki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym w systemie separacyjnym, integracyjnym i włączającym, w szczególności modeli współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami i rodzicami oraz modeli indywidualizacji lekcji, efektywnych strategii nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć. [PS_NI_MUZ_2]
K_W10 [5/5]
Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, związanych z różnymi modelami wychowania, edukacji i terapii uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz analizowania motywów i wzorów ich zachowań [PS_NI_MUZ_3]
K_U04 [5/5]
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywności, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela i pedagoga specjalnego. [PS_NI_MUZ_4]
K_K05 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Zaliczenie pisemne [PS_NI_MUZ_1]
Test pytań otwartych obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu
PS_NI_MUZ_1 PS_NI_MUZ_2 PS_NI_MUZ_3
Mikronauczanie- realizacja projektu [PS_NI_MUZ_w_2]
Realizacja projektu – realizacja scenariusza zajęć dla uczniów uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym przygotowanego w oparciu podstawę programową
PS_NI_MUZ_2 PS_NI_MUZ_3 PS_NI_MUZ_4
Wytwory studentów [PS_NI_MUZ_w_3]
Projektowanie oraz wykonanie środków dydaktycznych zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli
PS_NI_MUZ_2 PS_NI_MUZ_3 PS_NI_MUZ_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PS_NI_MUZ_fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja)
15
Czytanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej, przygotowanie się do egzaminu pisemnego (test pytań otwartych).
45
practical classes [PS_NI_MUZ_fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
30
Analiza zalecanej literatury. Indywidualne opracowanie scenariusza zajęć (oraz jego realizacja). Przygotowanie diagnozy funkcjonalnej. Przygotowanie środków dydaktycznych.
60
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)