Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną_2 Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2019

Module name: Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną_2
Module code: PS_NI_MUZ_2
Programme code: W3-SMPC19.2019
Semester: winter semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 5
Description:
W trakcie realizacji modułu student potrafi określić cele ogólne oraz operacyjne pracy z uczniami z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Potrafią opracować samodzielnie profil osiągnięć ucznia oraz zaprojektować i zrealizować zajęcia dla uczniów z umiarkowaną i znaczna niepełnosprawnością.
Prerequisites:
Brak
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada wiedzę na temat organizacji i metodyki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym w systemie separacyjnym, integracyjnym i włączającym, w szczególności modeli współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami i rodzicami oraz modeli indywidualizacji lekcji, efektywnych strategii nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć. [PS_NI_MUZ_2_1]
K_W10 [5/5]
Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, związanych z różnymi modelami wychowania, edukacji i terapii uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz analizowania motywów i wzorów ich zachowań. [PS_NI_MUZ_2_2]
K_U04 [4/5]
Student potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności na rzecz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym sposób postępowania oraz potrafi odpowiednio dobierać metody i treści do ich potrzeb i możliwości. [PS_NI_MUZ_2_3]
K_U07 [4/5]
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywności, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela i pedagoga specjalnego. [PS_NI_MUZ_2_4]
K_K05 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin pisemny [PS_NI_MUZ_2_w_1]
Test pytań otwartych obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu.
PS_NI_MUZ_2_1 PS_NI_MUZ_2_2 PS_NI_MUZ_2_3
Zaliczenie pisemne [PS_NI_MUZ_2_w_2]
Opracowanie projektu zajęć dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością, z wykorzystaniem informacji zawartych w podstawie programowej dla tej grupy uczniów oraz opracowanie narzędzia do diagnozy funkcjonalnej dla uczniów.
PS_NI_MUZ_2_2 PS_NI_MUZ_2_3
Mikronauczanie- realizacja projektu [PS_NI_MUZ_2_w_3]
Realizacja projektu – realizacja scenariusza zajęć dla uczniów uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym przygotowanego w oparciu podstawę programową.
PS_NI_MUZ_2_2 PS_NI_MUZ_2_3 PS_NI_MUZ_2_4
Wytwory studentów [PS_NI_MUZ_2_w_4]
Projektowanie oraz wykonanie środków dydaktycznych zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.
PS_NI_MUZ_2_2 PS_NI_MUZ_2_3 PS_NI_MUZ_2_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PS_NI_MUZ_2_fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja).
15
Czytanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej, przygotowanie się do egzaminu pisemnego (test pytań otwartych).
75 Egzamin pisemny [PS_NI_MUZ_2_w_1]
practical classes [PS_NI_MUZ_2_fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
30
Analiza zalecanej literatury. Indywidualne opracowanie scenariusza zajęć (oraz jego realizacja). Przygotowanie diagnozy funkcjonalnej. Przygotowanie środków dydaktycznych
30 Zaliczenie pisemne [PS_NI_MUZ_2_w_2] Mikronauczanie- realizacja projektu [PS_NI_MUZ_2_w_3] Wytwory studentów [PS_NI_MUZ_2_w_4]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)