Metodyka współorganizowania kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2019

Module name: Metodyka współorganizowania kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu
Module code: PS_ASD_MWK
Programme code: W3-SMPC19.2019
Semester: summer semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Description:
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności przygotowujące ich do pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Tematyka zajęć skupiona jest wokół zagadnień związanych możliwościami wspierania i współorganizowania procesu dydaktycznego przez nauczyciela wspierającego, jego przygotowaniem do pracy, rozwojem osobistym i awansem zawodowym. Istotnym zagadnieniem poruszanym na zajęciach jest tworzenie sytuacji edukacyjnych w środowisku włączającym oraz społeczne aspekty współorganizowania procesów edukacyjnych. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Prerequisites:
Wiedza z zakresu dydaktyki specjalnej i metodyk pracy z uczniem ze spektrum autyzmu
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, integracji, włączania, wychowania, nauczania i uczenia się [PS_ASD_MWK_1]
K_W01 [4/5]
Student posiada wiedzę na temat organizacji i metodyki kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu w systemie separacyjnym, integracyjnym i włączającym, w szczególności modeli współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami i rodzicami oraz modeli indywidualizacji lekcji, efektywnych strategii nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć [PS_ASD_MWK_2]
K_W10 [5/5]
Student potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności na rzecz osób ze spektrum autyzmu sposób postępowania oraz potrafi dobierać metody i treści do ich potrzeb i możliwości [PS_ASD_MWK_3]
Student posiada świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się [PS_ASD_MWK_4]
K_K03 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_MWK_w_1]
Praca pisemna/ kolokwium na temat możliwości wspierania i współorganizowania procesu kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu oraz możliwości rozwoju zawodowego pedagoga specjalnego
PS_ASD_MWK_1 PS_ASD_MWK_2 PS_ASD_MWK_3 PS_ASD_MWK_4
Zaliczenie ustne [PS_ASD_MWK_w_2]
Dyskusja panelowa: możliwości i ograniczenia związane z pracą nauczyciela współorganizującego proces kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu
PS_ASD_MWK_1 PS_ASD_MWK_2 PS_ASD_MWK_3 PS_ASD_MWK_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PS_ASD_MWK_fs_1]
(no information given)
15
(no information given)
45
practical classes [PS_ASD_MWK_fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (opis, dyskusja, praca z tekstem), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Samodzielnie realizuje zadania związane z przygotowaniem prac zaliczeniowych.
75 Zaliczenie pisemne [PS_ASD_MWK_w_1] Zaliczenie ustne [PS_ASD_MWK_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)