Metodyka wychowania i kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2019

Module name: Metodyka wychowania i kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym
Module code: PS_ASD_MS
Programme code: W3-SMPC19.2019
Semester: summer semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 6
Description:
Podstawowym celem zajęć realizowanych w ramach modułu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami nauczania oraz wychowania uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym. Podczas zajęć ćwiczeniowych studenci będą mieli również możliwość doskonalenia umiejętności planowania, organizacji zajęć oraz sprawdzania osiągnięć uczniów. Zakładane efekty uczenia się powinny być osiągane dzięki aktywnemu uczestnictwu studentów w wykładach, ćwiczeniach oraz ich pracy własnej, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie wymaganych zagadnień i prac zaliczeniowych.
Prerequisites:
Podstawowa wiedza z zakresu biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania, psychologii rozwojowej, pedagogiki specjalnej, pedagogiki osób ze spektrum autyzmu i dydaktyki specjalnej.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada uporządkowaną wiedzę na temat psychospołecznego funkcjonowania uczniów ze spektrum autyzmu oraz ich specjalnych potrzeb i możliwości edukacyjnych [PS_ASD_MS_1]
K_W02 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat specyfiki organizacyjno-programowej procesu nauczania-uczenia się uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacji w systemie integracyjnym i włączającym [PS_ASD_MS_2]
K_W10 [5/5]
Student potrafi samodzielnie zaplanować i zorganizować pracę, sprawdzić jej efekty, uwzględniając indywidualne możliwości rozwojowe uczniów ze spektrum autyzmu i etap ich edukacji [PS_ASD_MS_3]
K_U07 [3/5]
Student potrafi analizować własne działania dydaktyczne i wychowawcze, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, podejmuje próby wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zakresie pracy z uczniami ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym [PS_ASD_MS_4]
K_U10 [3/5]
Student planując, realizując indywidualne lub zbiorowe zadania związane z nauczaniem oraz wychowaniem uczniów ze spektrum autyzmu, uwzględnia etyczny wymiar podejmowanych działań, stosowanych środków, poszukuje optymalnych rozwiązań oraz dokonuje ich ewaluacji [PS_ASD_MS_5]
K_K01 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin pisemny [PS_ASD_MS_w_1]
Test pytań otwartych obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu.
PS_ASD_MS_1 PS_ASD_MS_2 PS_ASD_MS_3
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_MS_w_2]
Opracowanie dostosowania jako składowej IPET-u dla ucznia ze spektrum autyzmu na II lub III etapie edukacyjnym.
PS_ASD_MS_1 PS_ASD_MS_3 PS_ASD_MS_5
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_MS_w_3]
Opracowanie liniowego tekstu programowanego dla uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym, poddanie go grupowej analizie i dyskusji.
PS_ASD_MS_2 PS_ASD_MS_3 PS_ASD_MS_4 PS_ASD_MS_5
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_MS_w_4]
Opracowanie narzędzi sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym, ocena narzędzi skonstruowanych przez inne osoby.
PS_ASD_MS_2 PS_ASD_MS_4 PS_ASD_MS_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PS_ASD_MS_fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja).
15
Czytanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej, przygotowanie się do egzaminu pisemnego (test pytań otwartych).
75 Egzamin pisemny [PS_ASD_MS_w_1]
practical classes [PS_ASD_MS_fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (opis, dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
30
Analiza zalecanej literatury. Indywidualne opracowanie dostosowania jako składowej IPET-u dla wybranego ucznia ze spektrum autyzmu na II lub III etapie edukacyjnym.Indywidualne opracowanie liniowego tekstu programowanego dla uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym i ewentualna modyfikacja w wyniku grupowej dyskusji. Zespołowe opracowanie narzędzi sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów ze spektrum autyzmu na II i III etapie edukacyjnym, analiza i ocena narzędzi skonstruowanych przez inne osoby.
60 Zaliczenie pisemne [PS_ASD_MS_w_2] Zaliczenie pisemne [PS_ASD_MS_w_3] Zaliczenie pisemne [PS_ASD_MS_w_4]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)