Metody psychologiczno- pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu – terapie dyrektywne Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2019

Module name: Metody psychologiczno- pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu – terapie dyrektywne
Module code: PS_ASD_TD
Programme code: W3-SMPC19.2019
Semester: summer semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 3
Description:
Moduł stanowi wprowadzenie do zagadnienia metod psychologiczno-pedagogicznych terapii osób ze spektrum autyzmu, wykorzystujących podejście dyrektywne. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Prerequisites:
Podstawowa wiedza z zakresu psychospołecznego funkcjonowania osób w spektrum autyzmu
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki ogólnej oraz pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat spektrum autyzmu obejmującą terminologię i teorie [PS_ASD_TD_1]
K_W03 [3/5]
Student posiada wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji, resocjalizacji, terapii osób ze spektrum autyzmu i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów. [PS_ASD_TD_2]
K_W05 [4/5]
Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań na rzecz osób ze spektrum autyzmu oraz ich rodzin. [PS_ASD_TD_3]
K_U01 [3/5]
Student potrafi wykorzystać na podstawowym poziomie wiedzę psychologiczną i na poziomie rozszerzonym wiedzę pedagogiczną oraz pozyskiwać dane do analizowania zachowań, procesów i zjawisk w obszarze edukacji, rehabilitacji, terapii i socjalizacji osób ze spektrum autyzmu [PS_ASD_TD_4]
K_U06 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin [PS_ASD_TD_w_1]
Egzamin pisemny z zakresu teoretycznych założeń dyrektywnych metod terapii autyzmu omawianych na wykładach i ćwiczeniach.
PS_ASD_TD_1 PS_ASD_TD_2
Indywidualna praca studenta [PS_ASD_TD_w_2]
Ocena pracy studenta w trakcie ćwiczeń praktycznych. Analiza sytuacji problemowych w pracy terapeutycznej z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
PS_ASD_TD_3
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TD_w_3]
Planowanie postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem metod dyrektywnych. Analiza przypadku.
PS_ASD_TD_3 PS_ASD_TD_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PS_ASD_TD_fs_1]
Metoda asymilacji wiedzy: wykład, dyskusja, pogadanka.
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do egzaminu.
15 Egzamin [PS_ASD_TD_w_1]
practical classes [PS_ASD_TD_fs_2]
Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów. Metody praktyczne: ćwiczebne, projektu.
30
Student przygotowuje się do ćwiczeń, aktywnie w nich uczestniczy analizując sytuacje problemowe w pracy terapeutycznej z uczniem ze spektrum autyzmu.Student planuje postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem metod dyrektywnych. Student dokonuje analizy przypadku.
30 Indywidualna praca studenta [PS_ASD_TD_w_2] Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TD_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)