Strategia organizacji a ZZL Field of study: Human Resource Management
Programme code: 06-S1ZL15.2019

Module name: Strategia organizacji a ZZL
Module code: 06-ZZL-S1-SOZZL
Programme code: 06-S1ZL15.2019
Semester:
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
  • summer semester 2021/2022
  • summer semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Description:
Celem modułu jest rozszerzenie wiedzy studentów z zakresu zarządzania strategicznego o szczegółowe zagadnienia dotyczące opracowywania i wdrażania w organizacji strategii ogólnych i konkurencji oraz powiązanych z nimi działań w zakresie ZZL. Treści merytoryczne: strategia i polityka organizacji – zagadnienia wprowadzające; system celów a system strategii w organizacji, poziomy strategii; podstawowe strategie rozwoju organizacji; strategie ZZL adekwatne do przyjętych strategii rozwoju i konkurowania.
Prerequisites:
Wymagania formalne – przygotowanie ogólne studenta do studiowania, podstawy ekonomii, podstawy zarządzania zasobami ludzkimi
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada podstawową wiedzę o typowych rodzajach struktur i instytucji społecznych, zwłaszcza ekonomicznych, prawnych i politycznych, rozumie zachodzące między nimi relacje oraz rozpoznaje podstawowe więzi społeczne w sektorach gospodarki, sektorze publicznym i instytucjach je wspierających. Rozumie prawidłowości rządzące sektorem publicznym, prywatnym i trzecim sektorem oraz charakter występujących w nich więzi społecznych. [SOZZL_1]
ZZL1_W03 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat strategicznego i operacyjnego zarządzania potencjałem społecznym organizacji. Rozumie znaczenie potencjału społecznego organizacji i jego wpływ na efektywność i wydajność działań oraz na wartość i znaczenie społeczne organizacji. [SOZZL_2]
ZZL1_W11 [5/5]
Student posiada umiejętność formułowania, analizowania i rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji oraz jednostek i grup w ramach organizacji na podstawie przyswojonej wiedzy teoretycznej z zakresu nauk związanych z kierunkiem studiów. [SOZZL_3]
ZZL1_U01 [4/5]
Student potrafi opisać i analizować przyczyny, przebieg i skutki wybranych procesów i zjawisk społecznych. Umie identyfikować, pozyskiwać i analizować dane, informacje i wiedzę niezbędną do zrozumienia zjawisk zachodzących w organizacjach społecznych. Potrafi analizować podstawowe związki przyczynowo-skutkowe o charakterze prawnym, ekonomicznym, psychologicznym, socjologicznym i technicznym typowe dla organizacji społecznych. [SOZZL_4]
ZZL1_U06 [4/5]
Student rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy. [SOZZL_5]
ZZL1_K01 [5/5]
Student posiada kompetencje interpersonalne, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. [SOZZL_6]
ZZL1_K08 [4/5]
Student jest przedsiębiorczy, potrafi właściwie określić priorytety służące realizacji celów i zadań organizacji oraz celów i zadań związanych z własnym rozwojem. [SOZZL_7]
ZZL1_K05 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Test wiedzy pisemny [SOZZL_w1]
Pisemny sprawdzian wiadomości składa się z pytań testowych oraz opisowych weryfikujących teoretyczną wiedzę studenta z szkoleń i rozwoju personelu
SOZZL_1 SOZZL_2 SOZZL_3
Ocena ciągła [SOZZL_w2]
Ocena obejmuje proces planowania i prowadzenie szkoleń, warsztatów na dowolny temat w sytuacjach symulowanych na zajęciach (praca grupowa) oraz pisemny projekt zajęć
SOZZL_4 SOZZL_5 SOZZL_6 SOZZL_7
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [SOZZL_fs1]
Wykłady informacyjne oraz wykłady problemowe w formie prezentacji multimedialnej
15
Przygotowanie do testu wiedzy
40 Test wiedzy pisemny [SOZZL_w1]
practical classes [SOZZL_fs2]
Metoda uczenia się we współpracy, metoda symulacyjna, dyskusja
15
Student przygotowuje się do konsultacji grupowych i indywidualnych, analizując zalecaną literaturę i ustalając poszczególne elementy przebiegu szkolenia lub warsztatu (mikronauczanie)
50 Test wiedzy pisemny [SOZZL_w1] Ocena ciągła [SOZZL_w2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)