SV i techniki prezentacji Field of study: Historical Tourism
Programme code: 05-S1TH13.2019

Module name: SV i techniki prezentacji
Module code: 05-TH-S1-0025
Programme code: 05-S1TH13.2019
Semester: winter semester 2019/2020
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Student zapoznaje się z historią savoir vivre oraz protokołu dyplomatycznego w Polsce i Europie na przestrzeni dziejów. Poznaje podstawowe zasady obowiązujące w savoir vivre w Polsce oraz innych krajach europejskich i pozaeuropejskich. Szczególnie opanowuje zasady precedencji obowiązujące w protokole dyplomatycznym, życiu towarzyskim oraz zawodowym. Student zapoznaje się ze zwyczajami i etykietą w poszczególnych krajach. Poznaje technikami prezentacji i mowy ciała, różnice kulturowe wyrażające się przede wszystkim w gestach i niektórych zwyczajach. Skutkiem tego student nabierze umiejętności prawidłowego zachowania, wykorzystywania głosu w pracy oraz technik poprawnej prezentacji. Student w ramach pracy własnej porządkuje wiedzę na temat praktycznych aspektów wykorzystywania technik prezentacji, wykonuje ćwiczenia doskonalące dykcję. Samodzielnie przygotowuje prezentacje dotyczące mowy ciała, rozwiązuje test kompetencji kulturowych oparty na różnicach w gestach dłoni i kciuków, postawie.
Prerequisites:
Podstawowa wiedza na temat kultury europejskiej
Key reading:
Wybrana literatura: Bortnowski A. W., Współczesny protokół dyplomatyczny savoir-vivre i ceremoniał w praktyce”, Toruń 2010. Orłowski T. , Protokół Dyplomatyczny. Ceremoniał & etykieta, Warszawa 2006. Pietkiewicz E., Protokół dyplomatyczny, Warszawa 1998. Rothschild N., Savoir-vivre XXI wieku. Sztuka pięknego życia, Poznań 2006. Krajski S., Savoir-vivre jako sztuka życia. Filozofia savoir-vivre, Warszawa 2009. Ikonowicz C, Piekarski J, Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje, Warszawa 2002. Pietkiewicz E., Dobre obyczaje, Warszawa 1997. Rościszewski M., Księga obyczajów towarzyskich. Kodeks wypróbowanych przepisów, porad i wskazówek, Lwów – Złoczów 1905. Schwinghammer H., Wielka księga savoir-vivre`u, Warszawa 2003.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności zawodowej związanej z turystyką historyczną (w tym szczególnie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej / prawa autorskiego) [05-TH-S1-0025_1]
KNTHI1_W05 [3/5]
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [05-TH-S1-0025_2]
KNTHI1_U02 [4/5]
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (zwłaszcza historycznych) [05-TH-S1-0025_3]
KNTHI1_K01 [4/5]
Rozumie i respektuje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [05-TH-S1-0025_4]
KNTHI1_K02 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Aktywność własna studenta [05-TH-S1-0025_w_1]
Zajęcia mają charakter konwersatoryjny co wymusza spory udział studentów w ich realizacji. W czasie zajęć studenci biorą udział w ćwiczeniach praktycznych. Zabierają głos w dyskusji, dzielą się swoimi przemyśleniami na temat wiodący podczas kolejnych zajęć, a w konsekwencji stwarzają prowadzącemu możliwość ocenienia ich wiadomości i umiejętności. Studenci odpowiadają na zadane pytania. Pytania są tak skonstruowane, aby była możliwa ocena wiedzy studenta i jego umiejętności . Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji na podstawie treści programowych modułu, w oparciu o wskazaną w sylabusie literaturę przedmiotu, pracę własną studenta oraz pracę pisemną.
05-TH-S1-0025_1 05-TH-S1-0025_2 05-TH-S1-0025_3 05-TH-S1-0025_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [05-TH-S1-0025_fs_1]
Dyskusja prowadzona w oparciu o podane wcześniej zagadnienia i literaturę. Ćwiczenia indywidualne i grupowe. Pokazy. Studium przypadku. Odgrywanie ról-symulacje. Burze mózgów.
30
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy teoretycznej odnoszącej się do wskazanych zagadnień. Samodzielna praca studenta polegająca na ćwiczeniu poszczególnych zachowań i prezentacji techniki mowy ciała.
30 Aktywność własna studenta [05-TH-S1-0025_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)