Psychologiczne podstawy pracy pilota i przewodnika Field of study: Historical Tourism
Programme code: 05-S1TH13.2019

Module name: Psychologiczne podstawy pracy pilota i przewodnika
Module code: 05-TH-S1-0037
Programme code: 05-S1TH13.2019
Semester: winter semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Description:
Moduł przekazuje wiedzę z zakresu psychologicznych prawidłowości funkcjonowania ludzi w kontekście aktywności turystycznej. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do profesjonalnego i odpowiedzialnego wykonywania zawodu pilota wycieczek oraz przewodnika, wyczulenie ich na wszelkiego rodzaju pułapki psychologiczne z nim związane oraz pokazanie praktycznych sposobów rozwiązywania psychologicznych problemów związanych z pilotowaniem grupy. Studenci winni również zyskać orientację w zakresie podstawowych predyspozycji psychicznych wymaganych w zawodach pilota i przewodnika.
Prerequisites:
brak
Key reading:
- J. Gracz, T. Sankowski, Psychologia w rekreacji i turystyce, Poznań 2001. - Z. Kruczek (red.), Kompendium pilota wycieczek, Kraków 2012. - Z. Kruczek, M. Wajdzik, Metodyka i technika pracy pilota-rezydenta, Kraków 2013. - R. Winiarski, J. Zdebski, Psychologia turystyki, Warszawa 2008. - B. Wojciszke, Człowiek wśród ludzi, Warszawa 2002.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną, przydatną w turystyce historycznej [05-HI-N-S1-0037_1]
KNTHI1_W01 [4/5]
Zna i rozumie wpływ historii na fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji [05-HI-N-S1-0037_2]
KNTHI1_W04 [4/5]
Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności zawodowej związanej z turystyką historyczną (w tym szczególnie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej / prawa autorskiego) [05-HI-N-S1-0037_3]
KNTHI1_W05 [3/5]
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie typowych i nietypowych problemów oraz wykonywanie zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobierać źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadzać krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobierać i stosować metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka [05-HI-N-S1-0037_4]
KNTHI1_U01 [4/5]
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [05-HI-N-S1-0037_5]
KNTHI1_U02 [4/5]
Rozumie i respektuje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [05-HI-N-S1-0037_6]
KNTHI1_K02 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Kolokwium [05-TH-S1-0037_w_1]
Test mieszany – pytania zamknięte (wyboru jedno-oraz wielokrotnego) i otwarte dotyczące zagadnień psychologicznych o charakterze teoretycznym oraz praktycznym, służące weryfikacji wiedzy, umiejętności i kompetencji na podstawie treści programowych modułu, w oparciu o wskazaną w sylabusie literaturę przedmiotu, treści wykładu oraz pracę własną studenta.
05-HI-N-S1-0037_1 05-HI-N-S1-0037_2 05-HI-N-S1-0037_3
Aktywność wlasna studenta [05-TH-S1-0037_w_2]
Rozmiar i poziom merytoryczny aktywności studenta w trakcie ćwiczeń
05-HI-N-S1-0037_4 05-HI-N-S1-0037_5 05-HI-N-S1-0037_6
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [05-TH-S1-0037_fs_1]
Przedstawienie wybranych psychologicznych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
15
Lektura uzupełniająca
15 Kolokwium [05-TH-S1-0037_w_1]
practical classes [05-TH-S1-0037_fs_2]
W ramach zajęć występować będą następujące (konieczne i/lub faktultatywne) elementy: wprowadzenie przez nauczyciela akademickiego w problematykę danych ćwiczeń, samodzielne wypowiedzi studentów na szczegółowe kwestie, wspólna dyskusja wokół postawionych problemów spornych, dyskusja nad prezentowanymi referatami, inscenizacje
15
Praca z podręcznikiem, praca z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowanie referatu na podstawie wskazanej literatury
15 Aktywność wlasna studenta [05-TH-S1-0037_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)