Moduł praktyczny (praktyka śródroczna) Field of study: Pedagogy
Programme code: 06-N1PE12.2014

Module name: Moduł praktyczny (praktyka śródroczna)
Module code: EW_PS_
Programme code: 06-N1PE12.2014
Semester:
  • summer semester 2015/2016
  • winter semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 6
Description:
Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek wychowania przedszkolnego i w szkole w klasach I-III a specjalność informatyczna również w klasach IV-VI. Student obserwuje oraz prowadzi pod nadzorem nauczyciela zajęcia opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne. Realizacja praktyki śródrocznej prowadzi do nabycia przez studentów założonych kompetencji do wykonywania zawodu nauczyciela wychowania przedszkolnego oraz nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
Prerequisites:
Dopisane zostaną w przyszłości na podstawie kodów modułów obligatoryjnych lub wcześniejszych specjalnościowych. Student zapoznał się z regulaminem praktyk pedagogicznych, zna zasady gromadzenia dokumentacji (albo protokołowania)i warunki zaliczenia praktyki.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań − norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych [EWN_PS_1]
KN_W10 [3/5]
potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji [ EWN_PS_2]
KN_U02 [4/5]
ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka [ EWN_PS_3]
KN_K04 [5/5]
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zasad funkcjonowania placówki wychowania przedszkolnego i szkoły. [EW_PS_1]
K_W10 [3/5]
Student ma podstawową wiedzę o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu instytucji przedszkola i szkoły. [ EW_PS_2]
K_W14 [3/5]
Student ma podstawową wiedzę o metodyce i formach pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. [ EW_PS_3]
K_W16 [3/5]
Student ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach wychowania przedszkolnego i szkole. [EW_PS_4]
K_W17 [5/5]
Student potrafi ocenić przydatność metod i form pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego i nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. [ EW_PS_5]
K_U09 [4/5]
Student sumiennie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne realizowane w przedszkolu i szkole. [EW_PS_6]
K_K08 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Analiza dokumentacji [EW_PS_2]
Student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego i szkoły (np. plany pracy, arkusze obserwacji rozwoju dziecka, scenariusze zajęć itd.). Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod, form i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w przedszkolu i szkole. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w placówkach przedszkolnej i szkolnej przedstawiając stosowną dokumentację (np. scenariusze zajęć, arkusze obserwacji rozwoju dziecka, itd.)
EWN_PS_2 EW_PS_5 EW_PS_6
Raport z praktyk [EW_PS w_1]
W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska wychowawczego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych instytucji wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. W raporcie student opisuje także metody i formy pracy nauczyciela, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają przedszkola i szkoły.
EWN_PS_1 EWN_PS_3 EW_PS_1 EW_PS_2 EW_PS_3 EW_PS_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
internship [EW_PS_fns_1]
Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w zajęciach albo obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym
30
Przygotowanie raportu z praktyk oraz analizy dokumentacji
60 Analiza dokumentacji [EW_PS_2] Raport z praktyk [EW_PS w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)