M.A. thesis seminar II Field of study: Romance Philology
Programme code: 02-S2FN19.2019

Module name: M.A. thesis seminar II
Module code: 02-FL-S2-TWA-SM-2
Programme code: 02-S2FN19.2019
Semester: summer semester 2019/2020
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Description:
Przygotowanie studentów do napisania i obrony pracy magisterskiej w obrębie językoznawstwa/glottodydaktyki, literaturoznawstwa lub przekładoznawstwa.
Prerequisites:
Znajomośćliteratury przedmiotu w zakresie dyscypliny, w obrębie której jest redagowana praca dyplomowa. Zaliczenie tego modułu w pierwszym semestrze.
Key reading:
1. Dirven R, Verspoor M, Introduzione alla linguistica: un approccio cognitivo, CLUEB, Bologna, 1999. 2. Lakoff G, Johnson M, Elementi di linguistic cognitiva, Quattroventi, Roma, 20071. 3. BerselliBersani G, Soffritti M, Zanetti F, Introduzione alla linguistica. Un approccio cognitivo, Clueb, Forli, 1999. 4. Bornstein M.H, Lamb M.E, Lo sviluppo percettivo, cognitivo e linguistico, Raffaello, Cortina, 1992. 5. Arcaini, E., Analisi linguistica e traduzione, Bologna, Parton, 1991 6. Jopek-Bosiacka A., Przekład prawny i sądowy. PWN, Warszawa 2006. 7. Matulewska A., Jakość przekładu prawniczego a cechy języka prawa. [in:] Język, Komunikacja, Informacja 3/2008: 53–63. 8. Ondelli S., La lingua del diritto. Proposta di classificazione di una varietà dell’italiano. Aracne Editrice, Roma 2007. Legis, Wydawnictwo TEPIS, Nr 10 (2002).
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia warsztatu zawodowego [K01]
K_K01 [2/5]
jest otwarty na problematykę współczesnego świata, chęci zdobywania wielodyscyplinar-nego wykształcenia i wiedzy, rozwijania kompetencji językowych poprzez lekturę, czynną praktykę językową ustną i w redagowaniu tekstów specjalistycznych zarówno w języku ojczystym, jak i obcym [K04]
K_K04 [4/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać , selekcjonować i integrować informację z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy [U12]
K_U12 [4/5]
ma pogłębionąi rozszerzonąwiedzęo powiązaniach studiowanej dyscypliny z innymi dyscyplinami humanistycznymi [W03]
K_W03 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
ocena ciągła [w-1]
Ocena pracy studenta oraz jego aktywności na zajęciach, a także stopnia przygotowania do zajęć
K01 K04 W03
zaliczenie ustne [w-2]
Rozmowa kontrolna na tematy stanowiące przedmiot seminarium, weryfikująca stopień ich przyswojenia przez studenta
K01 K04 U12 W03
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
seminar [f-1]
Lektura tekstów stanowiąca punkt wyjścia do analiz i dyskusji.
10
Studenci opracowują wybrane zagadnienia
20 ocena ciągła [w-1] zaliczenie ustne [w-2]
seminar [f-2]
Konwersatoria, dyskusje, prezentacje multimedialne.
20
Czynny udział w zajęciach.
100 ocena ciągła [w-1] zaliczenie ustne [w-2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
summer semester 2019/2020 Diploma seminar 2: English Literature [W1-FNWB-S2-SMLA-2] English
summer semester 2019/2020 M.A. thesis seminar 2: Linguistics – Translation 2 [W1-FNWB-S2-SMJA-2] English
summer semester 2019/2020 M.A. thesis seminar II: Linguistics and language teaching [W1-FNWT-S2-SMJT-2] Italian
summer semester 2019/2020 M.A. thesis seminar II: Literature [W1-FNWT-S2-SML-2] Italian