Elective subject II: Artistic trends in the countries of Latin America or Spanish-language poetry Field of study: Romance Philology
Programme code: 02-S2FN19.2019

Module name: Elective subject II: Artistic trends in the countries of Latin America or Spanish-language poetry
Module code: 02-FL-HA-S2-TSAŁPJH
Programme code: 02-S2FN19.2019
Semester: summer semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
I. Celem zajęć jest poznanie trendów w sztuce krajów Ameryki Łacińskiej, jak również analiza czynników historycznych, społecznych i kulturowych, które wpłynęły na proces kształtowania się form artystycznej ekspresji społeczeństw Nowego Świata. Student zdobywa wiedzę z zakresu malarstwa, rzeźby, architektury oraz sztuki kultur rdzennych Iberoameryki. Zna głównych przedstawicieli omawianych tendencji artystycznych, a także potrafi interpretować znane dzieła omawianych kierunków. Jednym z tematów zajęć jest muzyka latynoamerykańska jako forma ekspresji oraz składnik tożsamości kulturowej. II. Celem modułu jest zaznajomienie studentów z głównymi kierunkami rozwoju, tendencjami, autorami i dziełami hiszpańskiej i hiszpańskojęzycznej poezji.
Prerequisites:
Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie C1
Key reading:
Gawrycki F. M., Dzieje kultury latynoamerykańskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017 Marshall C. Eakin, Historia Ameryki Łacińskiej: zderzenie kultur, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009 Rodríguez J.M., Historia del arte contemporáneo en España e Iberoamérica, Coleccion Dos Orillas. Cuadernos de cultura hispanica, Edinumen, Madrid, 1998 Bauman Z., Globalizacja, Wyd. PIW, Warszawa 2000. 1. Wybór hiszpańskiej i hiszpańskojęzycznej poezji.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
is open to understanding problems of the contemporary world, and eager to obtain multidisciplinary education and knowledge, to develop linguistic skills through reading, oral practice, and editing literary and specialized texts in both the mother tongue as well as in a foreign language [K04]
K_K04 [4/5]
is aware of the importance of constant practice in the development of communication skills and vocabulary [K05]
K_K05 [4/5]
acknowledges the need for further, individual development of his/her knowledge and skills beyond the course [K06]
K_K06 [4/5]
systematically participates in cultural life, is interested in actual cultural events and novel forms of artistic expression as well as new phenomena in art [K10]
K_K10 [5/5]
indicates and explains the socio-cultural roots of literary trends and conventions and works of literature in a given language area [U10]
K_U10 [5/5]
has deep and boraden knowledge about interelated studied scientific discipline with the other social disciplines/the humanities [W03]
K_W03 [4/5]
knows and understands a number of methods of analysis, interpretation, qualifying and discussing various national heritage referring to the selected tradition, theory and schools of philology [W05]
K_W05 [4/5]
has a deep knowledge about modern activities of cultural and educational institutions [W06]
K_W06 [4/5]
describes the main trends, conventions and issues of the literature of the language area in terms of synchronic and diachronic approach [W16]
K_W16 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Praca na zajęciach [w-1]
studenci biorą czynny udział w zajęciach
K04 K05 K06 K10 U10 W03 W05 W06 W16
test sprawdzający [w-2]
Studenci przystępują do testu sprawdzającego
K04 K05 K06 K10 U10 W03 W05 W06 W16
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
discussion classes [f-1]
elementy wykładu połączone z dyskusją nad wybranymi zagadnieniami z zakresu historii literatury hispanoamerykańskiej lub trendów w sztuce krajów Ameryki Łacińskiej
10
(no information given)
10 Praca na zajęciach [w-1]
discussion classes [f-2]
praca z wybranymi oryginalnymi tekstami literackimi lub artystycznymi
18
Studenci dokonują samodzielnej analizy i interpretacji wskazanych tekstów literackich i artystycznych
10 Praca na zajęciach [w-1]
discussion classes [f-3]
studenci przystępują do testu sprawdzającego
2
Studenci samodzielnie przygotowują się do testu
10 test sprawdzający [w-2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)