Practical Spanish II Field of study: Romance Philology
Programme code: 02-S2FN19.2019

Module name: Practical Spanish II
Module code: 02-FL-HTA-S2-PNJH-2
Programme code: 02-S2FN19.2019
Semester: summer semester 2019/2020
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 6
Description:
Celem modułu jest wprowadzenie tematu oraz słownictwa z danego działu tematycznego za pomocą tekstów, wycinków z gazet i innych materiałów dydaktycznych. Następnie przeprowadzane będą różne ćwiczenia mające na celu rozwój kompetencji porozumiewania się i konwersacji (debata, monologi, ćwiczenia w grupach lub parach, gry i zabawy językowe). Następnie przeprowadzane będą ćwiczenia mające na celu praktykę słownictwa z danego tematu wraz z tłumaczeniom zdań i tekstów na wybrany temat. Celem modułu jest przygotowanie studenta do praktycznego posługiwania się strukturami leksykalno-gramatycznymi na poziomie C1/C2. Na zajęciach zostaną poruszone następujące kwestie: wyrażania przyimkowe i ich zależność kontekstowa; mowa zależna i następstwo czasów; peryfrazy werbalne- konsolidacja, zdania bezosobowe semantyczne i syntaktyczne, zaimki- konsolidacja; derywacja semantyczna (formación de palabras, antónimos y sinónimos), związki frazeologiczne języka hiszpańskiego (różne odmiany dialektalne).
Prerequisites:
Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie C1/C2
Key reading:
Blanco Canales A. (coord.), Sueña 3. Libro del alumno, Madrid, Anaya, 2000. Blanco Canales A. (coord.), Sueña 4. Libro del alumno, Madrid, Anaya, 2000 Encinar Á., Uso interactivo del vocabulario, Madrid, Edelsa, 2000. Castro F., Marín F., de Unamuno M., Nuevo Ven 3, Edelsa, Madrid, 2003. Martín Peris E., Sans Baulenas N., Gente 2, Difusión, LektorKlett, Barcelona, 2004 Martín Peris E., Sans Baulenas N., Gente 3, Difusión, LektorKlett, Barcelona, 2004 www.elpais.com, www.abc.com, www.muyinteresante.es y otras páginas oficiales de la prensa española. Aragonés L., Palencia R., Gramática de uso del español. Teoría y práctica. C1-C2. Ediciones SM, Madrid, 2010. Bados Ciria C., Textos literarios y ejercicios. Nivel avanzado y superior, Madrid, Anaya, 2001 Borrego J., Asebcio J.G., Prieto E., El Subjuntivo: valores y usos, SGEL, Madrid, 1998. Busquets L., Bonzi L., Ejercicios gramaticales de español, Verbum, Madrid, 1996. Chamorro, Mª Dolores et al. [2006]: El ventilador. Curso de español de nivel superior, Difusión Castro, F., Uso de la gramática española, nivel avanzado. Edelsa, Madrid, 1996. García Santos J.F., Sintaxis del español. Nivel de perfeccionamiento, Santillana, Salamanca, 1993. Merlo Álvarez, R., Núñez Cabezas, E.A., Prácticas de lengua española, Nivel Medio y Superior, VG Ediciones, Málaga, 2002. Moreno, C., Temas de gramática con ejercicios prácticos. Nivel superior, SGEL, Madrid, 2008. Moreno, C., Curso superior de español, SGEL, Madrid, 1991. Moreno, C., Curso de perfeccionamiento, SGEL, Madrid, 1993.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
is aware of the importance of constant practice in the development of communication skills and vocabulary [K05]
K_K05 [5/5]
acknowledges the need for further, individual development of his/her knowledge and skills beyond the course [K06]
K_K06 [2/5]
uses efficiently a wide lexical and grammatical resource in different contexts and communicative situations involving various spheres of life [U01]
K_U01 [5/5]
formulates fluent and spontaneous expressions associated with topics related to various aspects of social life [U02]
K_U02 [5/5]
uses freely the vocabulary and expressions that characterize academic language [U05]
K_U05 [5/5]
has wide knowledge of the terminology in the field of philology [W01]
K_W01 [3/5]
has wide, advanced and organized general knowledge of the field of philology [W02]
K_W02 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Prezentacja tematu [w-1]
Studenci przygotowują wypowiedź na wybrany lub zadany temat
U01 U02 U05 W01
Praca na zjęciach [w-2]
Studenci biorą czynny udział w zajęciach.
K05 U01 U05 W02
zaliczenie na ocenę [w-3]
Studenci przystępują do testu zaliczeniowego
K06 U01 W02
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
discussion classes [f-1]
Praca z tekstami z danej dziedziny tematycznej
20
Studenci czytają tekst, a następnie omawiają temat z uwzględnieniem terminologii z danej dziedziny. Studenci przygotowują debatę na zadany temat
30 Prezentacja tematu [w-1]
discussion classes [f-2]
Debaty
10
Studenci przygotowują debatę na zadany temat
30 Praca na zjęciach [w-2]
discussion classes [f-3]
Praca w parach
10
Studenci omawiają zadane zagadnienia w parach
30 zaliczenie na ocenę [w-3]
practical classes [f-4]
Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne
20
Studenci zapoznają się, a następnie przygotowują, zgodnie z zaleceniami, wybrane ćwiczenia.
30 Praca na zjęciach [w-2] zaliczenie na ocenę [w-3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
summer semester 2019/2020 Practical Spanish II [W1-FNHT-S2-PNJH-2] Spanish