Public relations Field of study: Journalism and Social Communication
Programme code: 05-N1DK12.2019

Module name: Public relations
Module code: PR
Programme code: 05-N1DK12.2019
Semester: summer semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Description:
Public relations to przedmiot, przygotowujący do praktycznej realizacji działań komunikacyjnych w instytucjach, firmach czy przedsiębiorstwach, mający na celu zapoznanie słuchaczy ze specyfiką, historią oraz charakterystyką PR, metodami i technikami stosowanymi w wewnętrznych i zewnętrznych działaniach, komunikacją z różnymi grupami otoczenia, w tym otoczeniem medialnym
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Potrafi projektować działalność public relations w instytucjach i przedsiębiorstwach rożnego rodzaju, dostosowując ją do ich specyfiki. [K1]
K11 [4/5]
Potrafi efektywnie współdziałać i pracować w grupie, pełniąc w niej różne role, łącząc twórczy indywidualizm z zespołowym działaniem,charakterystycznym dla zespołów dziennikarskich i podobnego typu grup [K2]
K03 [4/5]
Ma świadomość znaczenia etyki w działalności PR i potrafi sprawnie posługiwać się zasadami etycznymi w praktycznej działalności [K3]
K11 [4/5]
Posiada podstawowe umiejętności pozwalające na konstruowanie, przeprowadzanie oraz interpretowanie badań dotyczących komunikacyjnego funkcjonowania instytucji lub przedsiębiorstwa [U1]
U04 [4/5]
Rozumie złożoność przebiegu zjawisk komunikacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zarówno w wymiarze lokalnych, krajowym jak i międzynarodowym [U2]
U14 [4/5]
Zna charakterystykę działalności public relations, różne jej definicje oraz historię PR w różnych krajach [W1]
W04 [4/5]
Posiada wiedzę na temat struktur, instytucji społecznych i innych podmiotów wykorzystujących w swojej działalności techniki public relations, mając jednocześnie świadomość zróżnicowania tych działań w różnych obszarach. [W2]
W06 [5/5]
Zna metody i techniki wykorzystywane w PR [W3]
W07 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin ustny [ W1]
Student odpowiada na 3 wylosowane z puli pytań zagadnienia
W1 W2 W3
Dyskusja moderowana przez prowadzącego [W2]
Na ćwiczeniach poszczególne tematy omawiane są na podstawie przeczytanej przez studentów literatury, słuchacze aktywnie uczestniczą w dyskusji, rozwiązują problemy, przytaczają przykłady omawianych zjawisk.
K1 K2 K3 U1 U2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [R1]
Zapoznanie studentów z teoretycznymi aspektami PR z elementami historii dziedzin
20
Studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie do egzaminu ustnego
50 Egzamin ustny [ W1] Dyskusja moderowana przez prowadzącego [W2]
practical classes [R2]
Analiza praktycznych przykładów działalności PR, projektowanie działalności PR w konkretnych instytucjach
20
Studiowanie literatury przedmiotu, poszukiwanie przykładów działalności PR, projektowanie PR dla konkretnych firm lub instytucji do zaprezentowania na zajęciach
80 Egzamin ustny [ W1] Dyskusja moderowana przez prowadzącego [W2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)