Formy edukacyjne w instytucjach upowszechniania muzyki
Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: 12-S1AE14.2019
| Nazwa modułu: | Formy edukacyjne w instytucjach upowszechniania muzyki |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-AE-S1-6MDW.4-FEUM |
| Kod programu: | 12-S1AE14.2019 |
| Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | W ramach modułu formy edukacyjne w instytucjach upowszechniania muzyki student poznaje podstawowe teorie oraz zadania, cele i metody edukacji muzycznej w odwołaniu do literatury przedmiotu oraz poprzez samodzielną obserwację praktyki upowszechniania muzyki. Celem modułu jest przygotowanie studenta do projektowania i prowadzenia zajęć z zakresu edukacji i upowszechniania muzyki realizowanej w instytucjach upowszechniających muzykę a przeznaczonej dla grup odbiorców wywodzących się z różnych środowisk społeczno-wychowawczych i różnych grup wiekowych.
|
| Wymagania wstępne: | elementarna wiedza o edukacji kulturalnej, animacji społeczno-kulturalnej |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
posiada przekonanie o wartości podejmowania działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych w instytucjach upowszechniania muzyki traktowanych jako stymulator rozwoju osobowego i grupowego różnych społeczności, w różnych warunkach społeczno-kulturowych, z wykorzystaniem środków i narzędzi właściwych dla pracy w instytucjach upowszechniania muzyki
[_K_1] |
ASKEK _K02 [2/5] |
potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i obserwację praktyki z zakresu edukacji muzycznej do projektowania, realizacji programów edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych w muzeum [_U_1] |
ASKEK _U01 [3/5] |
potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, edukacji kulturalnej, animacji społeczno- kulturalnej i upowszechniania kultury oraz samodzielnie pozyskane dane do analizowania i interpretowania różnych form edukacji muzycznej realizowanej w instytucjach upowszechniania muzyki [_U_2] |
ASKEK _U02 [2/5] |
posiada wiedzę edukacji muzycznej realizowanej w instytucjach upowszechniania muzyki w kontekście jej związków z edukacją kulturalną i animacją społeczno-kulturalną
[_W_1] |
ASKEK _W05 [3/5] |
zna podstawy projektowania działań edukacyjnych, animacyjnych i kulturalnych w instytucjach upowszechniania muzyki przeznaczonych dla ich uczestników wywodzących się z różnych środowisk środowiskach społeczno-wychowawczych i różnych grup wiekowych
[_W_2] |
ASKEK _W12 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| praca pisemna [_w_1] | egzamin weryfikujący wiedzę w oparciu o podaną literaturę i zagadnienia opracowywane w ramach konwersatorium oraz obserwację działań edukacyjnych i upowszechnieniowych w instytucjach upow. muzyki (zebrane w dzienniku obserwacji) |
_U_2 |
| projekt [_w_2] | opracowanie i realizacja projektu działania z zakresu edukacji / upowszechniania muzyki |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [_fs_1] | analiza wybranych tekstów źródłowych wprowadzających w szczegółową problematykę i praktykę edukacji i upowszechniania muzyki z dyskusją i ilustracją wizualną; uczestnictwo we wskazanej przez prowadzącego formie/ach upowszechniania muzyki |
30 | przygotowanie do konwersatoriów przez samodzielną lekturę wybranych tekstów, obserwację praktyki pracy z publicznością instytucji muzycznych oraz przygotowanie i realizację projektu zajęć z zakresu edukacji muzealnej |
60 |
praca pisemna [_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||