Communicative grammar II
Field of study: Russian Philology
Programme code: 02-S2FR19.2019

Module name: | Communicative grammar II |
---|---|
Module code: | 02-FRS2-TL-GKOM02 |
Programme code: | 02-S2FR19.2019 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Typy znaczeń adiektywnych i funkcje składniowe przymiotników. Pojęcie syntaktemu (składniowej formy wyrazu). Typy syntaktemów. Podstawowe typy strukturalno-semantyczne zdań. Typy modyfikacji predykatu i podmiotu. Typy zdań bezokolicznikowych. Osobliwości składniowe zdań z predykatywami (wyrazami kategorii stanu i oceny). Synonimia składniowa. Koncepcja podmiotowej perspektywy wypowiedzenia. „Półpredykatywne” składniki zdania.Pojęcie „taxis” i typy relacji taksycznych w zdaniu i pomiędzy zdaniami. Relacje kauzatywne w zdaniach. Pojęcie autoryzacji i środki autoryzacji. Relacje pomiędzy jednostkami predykatywnymi w zdaniu złożonym. Poziomy kompozycji tekstu: typy znaczeń predykatywnych, struktura rejestrowa, taktyka (jak?) i strategia tekstu (po co?). |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna na poziomie rozszerzonym terminologię z zakresu językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, a w szczególności gramatyki języka rosyjskiego w ujęciu funkcjonalno-komunikacyjnym. [TL-GKOM02_1] |
K_W02 [2/5] |
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy gramatycznej i interpretacji tekstów, teorię gramatyki funkcjonalno-komunikacyjnej i odnośne szkoły badawcze w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [TL-GKOM02_2] |
K_W03 [2/5] |
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować, twórczo interpretować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi powiązanych z dyscyplinami, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [TL-GKOM02_3] |
K_U02 [2/5] |
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w zakresie gramatyki komunikacyjnej w rozwiązywaniu problemów w interpretacji gramatycznej, tworzeniu i redagowaniu tekstów w języku rosyjskim oraz korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [TL-GKOM02_4] |
K_K02 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin pisemny [TL-GKOM02_w_1] | Student dokonuje analizy tekstu, sprawdzającej opanowanie wiedzy teoretycznej i umiejętność zastosowania jej do interpretacji lingwistycznej materiału tekstowego. Przy ocenie końcowej uwzględniana jest aktywność i oceny z prac wykonywanych na zajęciach. |
TL-GKOM02_1 |
Praca pisemna [TL-GKOM02_w_2] | W trakcie semestru, po opracowaniu określonej partii materiału nauczania, studenci wykonują zadania testowe oraz prace domowe sprawdzające stopień przyswojenia teorii i posługiwania się nią w praktyce. |
TL-GKOM02_1 |
Odpowiedź ustna [TL-GKOM02_w_3] | Odpowiedzi ustne dotyczące aktualnie opracowywanych zagadnień programowych są podstawą oceny ciągłej studenta. |
TL-GKOM02_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
discussion classes [TL-GKOM02_fs_1] | Objaśnienie nowego materiału nauczania metodą podającą z wykorzystaniem narzędzi audiowizualnych, a następnie utrwalające ćwiczenia praktyczne w gramatycznej interpretacji tekstów oraz ich generowaniu. |
30 | Lektura uzupełniająca, praca z podręcznikiem, wykonywanie zadań domowych. |
30 |
Egzamin pisemny [TL-GKOM02_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |