Practical Czech III
Field of study: Russian Philology
Programme code: 02-S2FR19.2019

Module name: | Practical Czech III |
---|---|
Module code: | 02-FRS2-WS-PNJC03 |
Programme code: | 02-S2FR19.2019 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Czech |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Moduł zorientowany jest na opanowanie umiejętności mówienia, pisania, rozumienia tekstu pisanego i mówionego, obejmuje również elementy tłumaczenia. Student zdobywa i rozwija umiejętności porozumiewania się w typowych sytuacjach komunikacyjnych, potrafi: tworzyć spójne, logiczne wypowiedzi ustne i pisemne, wyjaśniać i uzasadniać swoje opinie, rozumieć różne wątki przekazu tekstów i wypowiedzi w zakresie określonym dla poszczególnych poziomów kompetencji językowej (A1, A2, w zależności od poziomu grupy) określonych przez Radę Europy w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).
Moduł obejmuje również niektóre aspekty komunikacji międzykulturowej. |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i znaczenie nauk humanistycznych w systemie nauk, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną oraz kierunki ich rozwoju w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC03_1] |
K_W01 [2/5] |
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię ogólną i szczegółową z zakresu dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC03_2] |
K_W02 [2/5] |
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC03_3] |
K_W03 [3/5] |
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować, twórczo interpretować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi powiązanych z dyscyplinami, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC03-4] |
K_U02 [2/5] |
Student potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracowywać wybrane zagadnienia z określonego obszaru (kultura, literatura, język, przekład) w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC03_5] |
K_U03 [3/5] |
Student potrafi porozumiewać się w języku rodzimym i obcym przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC03_6] |
K_U05 [3/5] |
Student jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji. [WS-PNJC03_7] |
K_K01 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Praca kontrolna pisemna [WS-PNJC03_w_1] | Prace pisemne sprawdzające stopień przyswojenia materiału leksykalno-gramatycznego, testy sprawdzające rozumienie tekstu pisanego i czytanego. |
WS-PNJC03_1 |
Wypowiedź ustna [WS-PNJC03_w_2] | Wypowiedzi na tematy zawarte w treściach programowych; różne formy wypowiedzi ustnych: wypowiedzi indywidualne, dialogi, scenki, dyskusje sprawdzające umiejętność wejścia w interakcję z interlokutorem; prezentacje. |
WS-PNJC03_1 |
Praca domowa [WS-PNJC03_w_3] | Praca z podręcznikiem, literaturą uzupełniającą innymi źródłami, przygotowywanie ustnych i pisemnych wypowiedzi, przygotowanie do testów sprawdzających.
Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, prace pisemne pisane w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. |
WS-PNJC03_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [WS-PNJC03_fs_1] | Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta.
Metoda podająca (objaśnienia i wyjaśnienia), metoda problemowa (metoda aktywizująca wraz z grami sytuacyjną i dydaktyczną), metoda zadaniowa oraz metoda praktyczna (ćwiczenia językowe). |
30 | Praca z zalecanym podręcznikiem, literaturą uzupełniającą innymi źródłami, przygotowywanie ustnych i pisemnych wypowiedzi, przygotowanie do testów sprawdzających.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
90 |
Praca kontrolna pisemna [WS-PNJC03_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |