Praktyczna nauka języka rosyjskiego II: fonetyka praktyczna
Field of study: Russian Philology
Programme code: 02-N1FR19.2019
| Module name: | Praktyczna nauka języka rosyjskiego II: fonetyka praktyczna |
|---|---|
| Module code: | 02-FRN1-WS-PNJR-FP02 |
| Programme code: | 02-N1FR19.2019 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Russian |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Podstawowy cel modułu stanowi praktyczne opanowanie fonetyki języka rosyjskiego.
Celem zajęć jest wypracowanie takich umiejętności jak mówienie, czytanie i rozumienie ze słuchu.
Moduł ma na celu wytworzenie kompetencji językowych w zakresie prawidłowej artykulacji, akcentuacji i intonacji w języku rosyjskim w obrębie tematów przewidzianych w treściach programowych. |
| Prerequisites: | brak |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
w zaawansowanym stopniu zna i rozumie terminologię dotyczącą fonetyki języka rosyjskiego w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej [WS-PNJR-FP02_1] |
K_W02 [2/5] |
potrafi planować pracę w zespole oraz współpracować w grupie, a także planować i organizować pracę indywidualną w zakresie opanowania prawidłowej artykulacji, akcentuacji i intonacji w języku rosyjskim [WS-PNJR-FP02_2] |
K_U07 [1/5] |
potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się prawidłowej artykulacji, akcentuacji i intonacji w języku rosyjskim [WS-PNJR-FP02_3] |
K_U08 [2/5] |
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów w zakresie prawidłowej artykulacji, akcentuacji i intonacji w języku rosyjskim oraz korzystania z opinii i pomocy ekspertów [WS-PNJR-FP02_4] |
K_K02 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| głośne czytanie [WS-PNJR-FP02_w_1] | głośne czytanie tekstu z zaznaczonymi akcentami sprawdzające stopień opanowania właściwych nawyków prozodycznych |
WS-PNJR-FP02_2 |
| test sprawdzający [WS-PNJR-FP02_w_2] | test pisemny sprawdzający umiejętność stawiania w tekście akcentów na podstawie usłyszanego nagrania |
WS-PNJR-FP02_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [WS-PNJR-FP02_fs_1] | Zajęcia praktyczne z dużym udziałem pracy własnej studenta. Metody: podająca (objaśnienie), programowana (z użyciem komputera), praktyczne: ćwiczenia językowe i laboratoryjne |
24 | Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowywanie zadań domowych, przygotowywanie się do prac kontrolnych. |
24 |
głośne czytanie [WS-PNJR-FP02_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||