Natural resources in the state's environmental policy
Field of study: Environmental Protection
Programme code: 01-S2MOS12.2019
| Module name: | Natural resources in the state's environmental policy |
|---|---|
| Module code: | 2OS_29 |
| Programme code: | 01-S2MOS12.2019 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 4 |
| Description: | Moduł umożliwia studentowi poznanie głównych założeń polityki środowiskowej państwa oraz ich powiązań z prawodawstwem krajowym i unijnym. Daje wiedzę na temat współczesnych uwarunkowań ochrony i zachowania zasobów przyrody. Zapoznaje z problemami ochrony zasobów przyrody w leśnictwie, gospodarce łowieckiej, rolnictwie, gospodarce wodnej, rybactwie, rybołówstwie, gospodarce turystycznej oraz transporcie. Zaznajamia z najważniejszymi aktami prawnymi odnoszącymi się do tych dziedzin gospodarki, na tle prawa UE. Porusza zagadnienia skutków przemian społeczno-gospodarczych oraz problemów etnograficznych dla istniejących obszarów chronionych. |
| Prerequisites: | znajomość podstaw ekologii oraz różnorodności organizmów żywych, znajomość geografii Polski |
| Key reading: | jak "Literatura obowiązkowa" w sylabusie |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Uznaje politykę ekologiczną państwa za płaszczyznę rozwiązywania problemów przyrodniczych, społecznych i gospodarczych. [2OS_29_1] |
2OS_W08_P [5/5] |
Rozumie społeczne i gospodarcze uwarunkowania utrzymania w dobrym stanie istotnych elementów przyrody we współczesnym państwie. [2OS_29_2] |
2OS_W01_P [5/5] |
Dostrzega i wyjaśnia zależności pomiędzy poszczególnymi elementami środowiska przyrodniczego a gospodarczą działalnością człowieka. [2OS_29_3] |
2OS_W01_P [5/5] |
Ma świadomość możliwego negatywnego i pozytywnego wpływu człowieka na zasoby przyrody. [2OS_29_4] |
2OS_U06_P [4/5] |
Ma wiedzę na temat najważniejszych aktów prawnych dotyczących zasobów przyrody w różnych działach gospodarki, zarówno na poziomie unijnym jak i krajowym. [2OS_29_5] |
2OS_W08_P [5/5] |
Potrafi ocenić skutki różnych działań gospodarczych w stosunku do cennych elementów przyrody, ich zgodność z istniejącymi aktami prawnymi oraz założeniami polityki ekologicznej państwa. [2OS_29_6] |
2OS_W08_P [5/5] |
Właściwie uzasadnia swoje stanowisko odnośnie negatywnych lub pozytywnych skutków różnych działań gospodarczych. [2OS_29_7] |
2OS_U01_P [4/5] |
Stosuje odpowiednie akty prawne w celu rozwiązania problemów pojawiających się na granicy ochrony przyrody i gospodarki. [2OS_29_8] |
2OS_W08_P [4/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| kolokwium [2OS_29_w_1] | Pisemna weryfikacja wiedzy przekazanej na wykładach i ćwiczeniach oraz zawartej w literaturze przedmiotu wskazanej w sylabusie. |
2OS_29_1 |
| ocena aktywności studenta na ćwiczeniach [2OS_29_w_2] | Ocenie podlegają: aktywność podczas dyskusji, sprawność w posługiwaniu się aktami prawnymi, prezentacja multimedialna. |
2OS_29_2 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [2OS_29_fs_1] | wykłady z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
15 | Praca z podstawową literaturą zalecaną w sylabusie, a także z literaturą uzupełniającą i poszerzającą wiedzę. |
15 |
kolokwium [2OS_29_w_1] |
| practical classes [2OS_29_fs_2] | dyskusja, prezentacja multimedialna, praca indywidualna i w małych grupach pod kierunkiem prowadzącego |
30 | Przygotowanie merytoryczne do dyskusji na podstawie literatury zaleconej przez prowadzącego, przygotowanie prezentacji multimedialnej na podstawie wyszukanych informacji (literatura, Internet). |
15 |
kolokwium [2OS_29_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||