Threats and protection of biological diversity
Field of study: Environmental Protection
Programme code: 01-S2MOS12.2019
| Module name: | Threats and protection of biological diversity |
|---|---|
| Module code: | 2OS_12 |
| Programme code: | 01-S2MOS12.2019 |
| Semester: | winter semester 2019/2020 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Moduł ma charakter interdyscyplinarny. Znacząco poszerza z wiedzę: z ochrony przyrody, ekologii, botaniki, zoologii i genetyki, nadając jej nowy kontekst, uwzględniając zależności między w/w dyscyplinami naukowymi reprezentującymi różne poziomy różnorodności biologicznej. Szczególną uwagę zwraca na zagrożenia różnorodności biologicznej na wszystkich jej poziomach organizacji oraz na skutki tych zagrożeń dla środowiska i samego człowieka. Określa czynniki antropogeniczne wpływające na różnorodność biologiczną i opisuje strategie ochrony. |
| Prerequisites: | ogólne wiadomości z: ochrony przyrody, ekologii, botaniki, zoologii i genetyki |
| Key reading: | jak "Literatura obowiązkowa" w sylabusie |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student definiuje podstawowe pojęcia dotyczące różnorodności biologicznej i jej poziomów. [2OS_12_1] |
2OS_W01_P [4/5] |
Zna podstawowe akty prawne (o zasięgu międzynarodowym i krajowym) w odniesieniu do ochrony różnorodności biologicznej. Zna źródła finansowania projektów ochrony różnorodności biologicznej. [2OS_12_2] |
2OS_W07_P [3/5] |
Definiuje zagrożenia różnorodności biologicznej. Opisuje je, analizuje i rozumie ich skutki. Wymienia i lokalizuje obszary o wybitnej i zanikającej różnorodności. Zna gatunki wskaźnikowe. Zna i stosuje wskaźniki różnorodności biologicznej. Dyskutuje i weryfikuje słuszność stosowanych działań ochronnych. [2OS_12_3] |
2OS_W08_P [3/5] |
Tłumaczy znaczenie ochrony różnorodności biologicznej na poziomie ekosystemowym, gatunkowym i genetycznym w kontekście społeczno-gospodarczym. [2OS_12_4] |
2OS_W08_P [4/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| egzamin [2OS_12_w_1] | Egzamin pisemny z części wykładowej i konwersatoryjnej poszerzony o wiadomości z literatury obowiązkowej i dodatkowej. |
2OS_12_1 |
| ocena ciągła aktywności studenta [2OS_12_w_2] | Ocena podczas ćwiczeń: z aktywności podczas dyskusji; przygotowania prezentacji multimedialnej; poprawności przygotowania sprawozdania (karty pracy) według zalecanego schematu. |
2OS_12_1 |
| sprawozdanie [2OS_12_w_3] | Pozwala na ocenę indywidualnego podejścia studenta do dyskutowanych i analizowanych zagadnień. |
2OS_12_3 |
| kolokwium [2OS_12_w_4] | Umożliwia sprawdzenie standardowego poziomu wiedzy uzyskanej w trakcie trwania konwersatorium. |
2OS_12_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [2OS_12_fs_1] | wykład z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
10 | Uporządkowanie i uzupełnienie notatek z wykładów. Samodzielna praca z piśmiennictwem zalecanym w sylabusie. |
10 |
egzamin [2OS_12_w_1] |
| laboratory classes [2OS_12_fs_2] | Praca indywidualna studenta (analiza i synteza gotowych danych). Dyskusja. Praca w małych grupach. |
30 | Wyszukiwanie danych internetowych. Przygotowanie: sprawozdania, prezentacji multimedialnej; uzupełnienie karty pracy. Przygotowanie do kolokwium. |
50 |
ocena ciągła aktywności studenta [2OS_12_w_2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||