Protokół dyplomatyczny i etykieta profesjonalna
Field of study: International Polish Studies
Programme code: 02-S1MP14.2014
| Module name: | Protokół dyplomatyczny i etykieta profesjonalna |
|---|---|
| Module code: | 02-MSP1OS-14-DPD |
| Programme code: | 02-S1MP14.2014 |
| Semester: | summer semester 2015/2016 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 5 |
| Description: | Moduł zapoznaje studenta z pojęciem protokołu dyplomatycznego oraz etykiety profesjonalnej. Eksponuje rolę odpowiednich zachowań językowych i pozajęzykowych w oficjalnych sytuacjach komunikacyjnych. Przybliża reguły ceremoniału dyplomatycznego obowiązującego w Polsce i różnych kręgach kulturowych. Kształci praktyczne umiejętności w zakresie analizy i samodzielnego redagowania korespondencji dyplomatycznej. |
| Prerequisites: | brak |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student posiada wiedzę na temat polskiej etykiety językowej, jej roli w protokole dyplomatycznym oraz znaczenia dla oficjalnej wymiany międzykulturowej.
[DPD_1] |
K_W07 [3/5] |
Student uznaje konieczność doskonalenia kompetencji w zakresie etykiety językowej i norm zachowań w oficjalnym
obiegu komunikacyjnym.
[DPD_10] |
K_K01 [3/5] |
Student ma świadomość znaczenia oficjalnych norm i wzorców zachowań w różnych kręgach kulturowych. [DPD_11] |
K_K06 [4/5] |
Student uznaje rolę etykiety w kształtowaniu skutecznej komunikacji międzyludzkiej. [DPD_12] |
K_K07 [3/5] |
Student ma podstawową wiedzę z zakresu komunikacji międzykulturowej i jej zastosowania w oficjalnych
sytuacjach dyplomatycznych.
[DPD_2] |
K_W09 [2/5] |
Student ma wiedzę na temat znaczenia komunikacji werbalnej i niewerbalnej w praktyce dyplomatycznej. [DPD_3] |
K_W12 [3/5] |
Student zna podstawowe formy ceremoniału dyplomatycznego w kontaktach przedstawicieli różnych kultur. [DPD_4] |
K_W14 [4/5] |
Student posiada wiedzę na temat zasad sporządzania i analizy korespondencji dyplomatycznej. [DPD_5] |
K_W15 [3/5] |
Student potrafi odnieść reguły protokołu dyplomatycznego do sytuacji o różnym stopniu oficjalności, a następnie dokonać ich oceny.
[DPD_6] |
K_U10 [3/5] |
Student umie zredagować tekst spełniający warunki korespondencji dyplomatycznej. [DPD_7] |
K_U11 [3/5] |
Student potrafi zreferować w formie ustnej przykłady realizacji protokołu dyplomatycznego w różnych kręgach
kulturowych.
[DPD_8] |
K_U13 [4/5] |
Student ma świadomość wpływu różnych języków na zachowanie w oficjalnym obiegu komunikacyjnym. [DPD_9] |
K_U14 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Egzamin w postaci testu [DPD_w_1] | Test sprawdzający znajomość reguł protokołu dyplomatycznego i etykiety profesjonalnej w Polsce i różnych kregach kulturowych. |
DPD_1 |
| Praca pisemna [DPD_w_2] | Zredagowanie wybranej formy korespondencji dyplomatycznej, z uwzględnieniem przeznaczenia i formuł etykietalnych. |
DPD_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [DPD_fs_1] | Wykład z łączonymi metodami: podającą i interaktywną. |
15 | Lektura tekstów wskazanych przez wykładowcę, samodzielna analiza informacji źródłowych, przygotowanie do egzaminu końcowego. |
45 |
Egzamin w postaci testu [DPD_w_1] |
| laboratory classes [DPD_fs_2] | Analiza elementów protokołu dyplomatycznego na podstawie wspólnej dyskusji, pracy indywidualnej i w grupach. |
30 | Lektura tekstów wskazanych przez wykładowcę, przygotowanie do dyskusji podczas zajęć, samodzielna analiza materiału źródłowego, wykonanie pracy pisemnej. |
60 |
Praca pisemna [DPD_w_2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||