Rozwój człowieka dorosłego Field of study: Human Resource Management
Programme code: 06-S1ZL15.2015

Module name: Rozwój człowieka dorosłego
Module code: 06-ZZL-S1-RCD
Programme code: 06-S1ZL15.2015
Semester:
  • summer semester 2016/2017
  • summer semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 3
Description:
Zapoznanie studentów z koncepcjami rozwoju człowieka dorosłego, uwarunkowaniami rozwoju, właściwościami rozwojowymi w poszczególnych fazach dorosłości; stymulowanie rozwoju; rozpoznawanie ryzyka rozwoju oraz sposobów jego przezwyciężania
Prerequisites:
Znajomość podstaw psychologii
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz metod naukowych w nich stosowa-nych, związaną z kierunkiem studiów [RCD _1]
ZZL1_W01 [5/5] ZZL1_W02 [5/5]
Ma wiedzę o właściwościach rozwojowych człowieka dorosłego umożliwiających realizowanie zadań przynależ-nym różnym rolom podejmowanym w dorosłości [RCD _2]
ZZL1_W05 [5/5]
Posiada umiejętność przygotowania tekstów o charakterze naukowym i użytkowym dotyczących realizowania zadań rozwojowych dorosłej fazy życia zarówno w sferze zawodowej jak i w życiu prywatnym [RCD _3]
ZZL1_U10 [3/5]
Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych o charakterze naukowym i użytkowym dotyczących realizowania zadań rozwojowych dorosłej fazy życia zarówno w sferze zawodowej jak i w życiu prywatnym [RCD _4]
ZZL1_U11 [4/5]
Dąży do ustawicznego samokształcenia służącego pogłębianiu wiedzy i rozwijaniu umiejętności związanych z funkcjonowaniem w rolach profesjonalnych i prywatnych w zmieniającym się otoczeniu [RCD _5]
ZZL1_K02 [4/5]
Jest przedsiębiorczy, potrafi właściwie określić priorytety służące realizacji celów i zadań organizacji oraz celów i zadań związanych z własnym rozwojem [RCD _6]
ZZL1_K05 [5/5]
Jest odpowiedzialny społecznie, dba o zrównoważony rozwój organizacji oraz o równowagę pomiędzy zaangażowaniem zawodowym a życiem i rozwojem osobistym [RCD _7]
ZZL1_K06 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Test wiedzy [RCD_w1]
Test pisemny sprawdzający poziom wiedzy z zakresu treści modułu
RCD _1 RCD _2
Ocena ciągła [RCD_w2]
Ocenie podlega praca studenta w trakcie wszystkich zajęć: znajomość literatury, sposób jej ustnej prezentacji, udział w dyskusji i zajęciach praktycznych, umiejętność zaprezentowania i obrony własnego stanowiska
RCD _1 RCD _2 RCD _3 RCD _4 RCD _5 RCD _6 RCD _7
Praca pisemna [RCD_w3]
Praca opisująca wybrane przez studenta zagadnienie z zakresu rozwoju człowieka dorosłego z wykorzystaniem literatury przedmiotu oraz danych empirycznych. Ocenie podlega trafność sformułowania tematu pracy, układ treści, umiejętność opisu i interpretacji treści, spełnienie wymagań formalnych: poprawność językowa, przypisy, bibliografia
RCD _1 RCD _2 RCD _4 RCD _5 RCD _6
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [RCD_fs1]
Prezentacja treści teoretycznych w sposób interaktywny z wykorzystaniem środków multimedialnych
15
Praca z zalecaną literaturą obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu prezentowanych treści
30 Test wiedzy [RCD_w1]
practical classes [RCD_fs2]
Dyskusja związana z prezentowanymi treściami programowymi, autodiagnoza wybranych właściwości rozwoju, opis i interpretacja określonych aspektów rozwoju poznanych dzięki zastosowaniu metody obserwacji oraz wywiadu
15
Studiowanie literatury źródłowej, samoobserwacja, obserwacja zachowań osób dorosłych, wywiady z osobami dorosłymi, przygotowanie pracy pisemnej
30 Ocena ciągła [RCD_w2] Praca pisemna [RCD_w3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)